Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur förminskar man bilder?  (läst 5212 gånger)

Halte

  • Inlägg: 1106
    • Östergötland
SV: Hur förminskar man bilder?
« Svar #20 skrivet: 17 jan-17 kl 12:38 »

Som jag ser det finns det 3 alternativ.

1 uppladdning som idag men utan storleksbegränsning.
Och i efterhand när den är uppladdad komprimera på något sätt.
2 samma som nr 1 men där bilden sparas i orginal storlek och en mindre bild visas i tråden. Klickar man på den så visas den stora.
3 använder extern gratis server https://postimage.io/faq.php

Så frågan kvarstår.
Varför ändras inte bildhanteringen ?
Som jag ser det, med nuvarande serverlösning, så är det bara alternativ 3 som möjligtvis skulle kunna vara aktuellt. Kan du PHP och HTML/JavaScript så kan du säkert få göra en sådan lösning om du pratar med Petter.
Toll har tvärtom som du antyder väldigt bra koll på de åtgärder som gjorts här de senaste åren och vilka försök som gjorts. Nuvarande serverlösning kommer ligga kvar, vi gjorde som Toll nämnde en ansats att byta lösning för några år sedan men stötte på prestandaproblem och avbröt. Forum i den här formen har framtiden bakom sig och med dalande intäkter så går det givetvis inte hyra in arbetskraft, alltså är det vi medlemmar som får göra det vi kan med den tid och förmåga vi har.

Så som sagt, har du en alternativ gratislösning till att lagra bilderna på våra egna servrar så är det bara att räcka upp handen och anmäla sig som volontär.
"Fördomen har alltid sin rot i vardagslivet. Den gror på arbetsplatsen och i grannkvarteret. Den är ett utlopp för egna misslyckanden och besvikelser. Den är framför allt ett uttryck för okunnighet och rädsla."
- Olof Palme

Alexn72

  • Inlägg: 1466
    • Skåne
SV: Hur förminskar man bilder?
« Svar #21 skrivet: 17 jan-17 kl 21:33 »
Svar till båda.
Jag har skickat förslag vidare ang bildlagring


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

579 gäster, 7 användare (2 dolda)
xaelanar, skräptanten, von tratt, reimersro, javill

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser