Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Något kala på hjässan  (läst 677 gånger)

Pirnilla

  • Inlägg: 35
    • Västergötland
Något kala på hjässan
« skrivet: 22 aug-16 kl 10:16 »
Jag har ju fyra värphybrider som flyttade in för en vecka sedan.

Tre av dom är något kala på huvudet och jag misstänker hackning fast jag inte sett så mycket av det själv, tror det kan vara i samband med läggning då dom ska vänja sig nu att sitta på pinnar efter att ha legat i en hög på golvet. Jag har uppfattat att dom har svårt att ge varann plats. Därav kanske det förekommer hackning som jag inte ser eftersom jag inte är inne hos dom när dom tagit natt.

Jag tänker att jag ska åtgärda på två sätt. Skaffa ytterligare en utfodringsplats så dom kan välja att inte behöva trängas vid fodertråget.
Bygga längre sittpinnar så dom som inte står högst i rang inte behöver tränga sig upp och därmed riskera att bli hackade.

Vad tror ni?

Höns i avlagd lekstuga.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

680 gäster, 4 användare
skräptanten, Efwa, RindertD, Hans Hultén

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser