Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jag blir så arg...  (läst 19683 gånger)

ieenilorac

  • Inlägg: 8434
  • www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Jag blir så arg...
« Svar #40 skrivet: 15 maj-12 kl 17:44 »
I just den här hundtråden ;) handlade det om att man på Nya Zeeland avlivade genom att skära halsen av djuren vid "vanlig" hemslakt...
Mvh
Charlotte
:-[ Tja, jag läste inte hela tråden. Det är verkligen gott och blandat med ämnena i den i alla fall...
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Jag blir så arg...
« Svar #41 skrivet: 15 maj-12 kl 18:07 »
I just den här hundtråden ;) handlade det om att man på Nya Zeeland avlivade genom att skära halsen av djuren vid "vanlig" hemslakt...
Mvh
Charlotte
Och så kan det gå till här i Sverige också om man inte ser upp.  En del som kallar sig muslimer har ingen känsla för andra alls, varken djur eller människor.

Lyckligtvis är inte alla tusen miljonerna (Jo!) muslimer likadana allihop!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Rosten

  • Inlägg: 4857
    • Närke
SV: Jag blir så arg...
« Svar #42 skrivet: 15 maj-12 kl 19:11 »
Fast jag har sett en "vanlig" svensk alternativare avliva höns genom att skära halsen av dom utan att först ha bedövat dom.
Är han då muslim? ;)

Charlotte

  • Inlägg: 5285
    • -
SV: Jag blir så arg...
« Svar #43 skrivet: 15 maj-12 kl 19:18 »
Fast jag har sett en "vanlig" svensk alternativare avliva höns genom att skära halsen av dom utan att först ha bedövat dom.
Är han då muslim? ;)
"Andemeningen" i mitt inlägg i tråden (som egentligen handlar om vanskötta hundar) var att det var lika illa oavsett religion eller inte.
Mvh
Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Rosten

  • Inlägg: 4857
    • Närke
SV: Jag blir så arg...
« Svar #44 skrivet: 15 maj-12 kl 19:31 »
"Andemeningen" i mitt inlägg i tråden (som egentligen handlar om vanskötta hundar) var att det var lika illa oavsett religion eller inte.
Mvh
Charlotte
Fast ofta så låter det som om alla Muslimer dödar djur på fel sätt och vi är så mycket bättre än dom eftersom vi inte dödar på fel sätt.
Vilket vi bevisligen gör efterom jag har sett det med egna ögon och vi var flera alternativare som såg det.

Skulle man vara krass så skulle jag tro att dom mesta alternativare som avlivar större djur har svårt att klara kraven på påbörjad avblodning inom 60 sekunder. Speciellt om man har tänkt att ta tillvara blodet.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Jag blir så arg...
« Svar #45 skrivet: 15 maj-12 kl 22:40 »
Och jag som mest ville säga att det kan ske i  Sverige också.  Och jag nämnde att det faktiskt finns många muslimer och att dessa faktiskt är OLIKA.

Håller med om att det inte spelar nån roll varför, bara hur.  Ur djurets synpunkt.  Oavsett djurart.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

500 gäster, 3 användare (2 dolda)
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser