Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fula fläckar på Amorosans blad  (läst 1548 gånger)

zarda

  • Gäst
Fula fläckar på Amorosans blad
« skrivet: 03 aug-17 kl 15:13 »
Hej!

Skulle gärna vilja rådfråga expertisen här , då jag plötsligt fått väldigt fula fläckar på bladen på mitt unga Amorosa. Jag har försökt googla, men hittar inget, så jag hoppas att någon här vet. Är det skorv? För torrt? För blött? Fullt naturligt?

Tacksam för minsta idé.

Hälsningar Caisa


Postat med Alternativ.nu´s app

Ett svart får

  • Inlägg: 9921
    • Bohuslän
SV: Fula fläckar på Amorosans blad
« Svar #1 skrivet: 03 aug-17 kl 16:09 »
Jag förmodar att trädet är nyplanterat? Jag är absolut ingen expert på äppelträd men jag skulle gissa på planteringschock, väldigt mycket ljus plötsligt. Dessutom går hela bladverket i gult, det ser ut att vara väldigt torrt.

zarda

  • Gäst
SV: Fula fläckar på Amorosans blad
« Svar #2 skrivet: 03 aug-17 kl 16:42 »
Jag förmodar att trädet är nyplanterat? Jag är absolut ingen expert på äppelträd men jag skulle gissa på planteringschock, väldigt mycket ljus plötsligt. Dessutom går hela bladverket i gult, det ser ut att vara väldigt torrt.



Hej!

Nej inte nyplanterat, jag satte det förra våren och det har sett fint ut fram till nu. Kan vara torka som du säger också, det har ju inte regnat nämnvärt i sommar. Tack för svaret!

//Caisa


Postat med Alternativ.nu´s app


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

477 gäster, 2 användare
xaelanar, javill

* Forum

* Om tidningen Åter



- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser