Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lohmann+islandshöns! problem  (läst 810 gånger)

Pirnilla

  • Inlägg: 35
    • Västergötland
Lohmann+islandshöns! problem
« skrivet: 27 jul-17 kl 07:51 »
Jag satte ihop två grupper av unghöns i tisdags. Lohmann och islandshöns, tre av varje.
Lohmann är hemska mot islänningarna. Jagar och trakasserar. Försöker dra fjädrar om de kommer åt. Som tur är är ju islänningarna snabba, men nu är de väldigt rädda. Jag är redo att ge upp, lämna tillbaka ena gruppen, men skulle helst se att jag kan få det att funka.

Finns det något jag kan göra för att hjälpa dom på traven?
Höns i avlagd lekstuga.

 

sonja på slätten

  • Inlägg: 2924
    • Halland
SV: Lohmann+islandshöns! problem
« Svar #1 skrivet: 27 jul-17 kl 09:11 »
Jag har ingen egen erfarenhet, men har hört och läst MÅNGA gånger om sådant beteende på den typen av höns.
Vad du kan pröva är att sätta upp stängsel emellan grupperna, så de ser varandra men inte kan bråka. Och så pröva att sätta ihop dem efter några veckor.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

581 gäster, 6 användare (1 dolda)
Berberis, xaelanar, ärt, Tångräkan, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser