Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur optimerar man sina paprikaplantor?  (läst 1565 gånger)

Anders Nordvvall

  • Inlägg: 1
Hur optimerar man sina paprikaplantor?
« skrivet: 20 jun-17 kl 18:01 »
Jag har satt frön från vanliga ekologiska paprikor från Ica, det har hittills kommit upp till trettio knoppar/planta och några har blivit paprikor. Jag har hjälpt till lite med pollinering, men ändå vissnar många blommor bara bort och blir inga paprikor. Vad beror detta på och hur kan jag se till att alla blommorna blir till paprikor?

tropfrog

  • Inlägg: 1755
    • Västergötland
SV: Hur optimerar man sina paprikaplantor?
« Svar #1 skrivet: 20 jun-17 kl 19:56 »
Trettio blommor per planta!! Wow!! Du skall nog vara glad att inte alla blir frukter. Jag känner på mig att de inte hinner bli färdiga då. Mitt eget rekord är tre stycken. Men så är jag nybörjare som du. Nyfiken på övriga svar dock.

Mvh
Magnus

Torparmor5

  • Inlägg: 3
    • Västmanland
SV: Hur optimerar man sina paprikaplantor?
« Svar #2 skrivet: 30 jul-17 kl 23:42 »
Så tidigt gärna i januari/februari. Plantera i minst 10 literskrukor i jord som innehåller kogödsel. Håll temperaturen runt 25 grader. Stödgödsla vid behov med t ex flytande tomatgödsel.

offgrid.se

  • Inlägg: 10
    • Södermanland
    • Offgrid.se
SV: Hur optimerar man sina paprikaplantor?
« Svar #3 skrivet: 18 aug-17 kl 20:26 »
Jag har ca 8 paprikaplantor i mitt växthus. Har ca 6-10 frukter på varje planta. Ser till att göda dem extra mycket och att det är varmt i växthuset på nätterna.
Har även en växthuslampa på väg så att jag kan förlänga dagarna. Hoppas att det ska få alla frukter att mogna.
Följ mig gärna på http://youtube.offgrid.se


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

666 gäster, 2 användare (1 dolda)
Sjul

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser