Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Värmland Inspirationsträffar/nätverkande/ välkommen på knytfika  (läst 618 gånger)

Lise

• Agronom och keramiker
    • Värmland
Värmland Inspirationsträffar/nätverkande/ välkommen på knytfika
« skrivet: 24 apr-17 kl 16:45 »
Ute i den fysiska verkligheten råkade Lou och jag befinna oss på samma plats för några veckor sedan och pratade då på att vi skulle tycka det vore trevlig att träffa/hälsa på likasinnade och även mer eller mindre okända likasinnade inom rimlig geografiskt avstånd ibland. Likasinnade fast olika. För ömsesidig inspiration, bolla ideer och bara för att det är trevlig. Sånt kallas visst också ibland nätverkande (vilket låter mer seriöst än fika  :P)
Första tanken var något i stil med att åka hem till varandra o jobba. Förmodligen typiskt tanke för såna som mer eller mindre konstant balanserar på gränsen till utbränning. Men men, vi hejdade oss och kom på att det kanske är smartare med lättsamma träffar. Några timmars knytfika kanske är realistiskt för såväl småbarnsföräldrar, pensionärer som heltidsarbetande. Då kan man (kvinna) se det som en liten paus, inte som en till grej i almanackan där något ska presteras.

I alla fall: Vi gör ett försök och märker om det känns som något att fortsätta med eller om vi kommer på en bättre idé. Välkomna hem till mig söndag 21 maj kl. 15.00 på knytfika! Har du ork o lust att baka en fantastisk tårta på 100% egenodlade ingredienser så gör det, men om din verklighet är sådan att det är mer realistiskt att bidra med en rulle ballerina köpt på macken på vägen hit är du lika välkommen. Mitt fikabidrag blir nåt lite matigare, så har du inte ens hunnit äta, så kom ändå :-) det löser sig.

Jag bor ca 1,5 mil norr om Säffle och du får vägbeskrivning när du anmäler ditt deltagande (senast 19 maj) till lise(at)wichmann.dk
Är ingen hardcoresjälvhushållare, här finns både elkabler och avloppsbrunn :-). Arbetar halvtid, äger en trädgård på ca en hektar. Odlar ca 80 sorters grönsaker men bara lite av varje för jag ska själv äta upp det. Höns till husbehov.  Har också ett litet företag som keramiker med egenbyggd vedeldat ugn på tomten.

« Senast ändrad: 24 apr-17 kl 16:51 av Lise »

Lou

• Värmland
    • Loukatten
SV: Inspirationsträffar/nätverkande/ välkommen på knytfika
« Svar #1 skrivet: 24 apr-17 kl 22:19 »
Yes! Nu fikar vi värmländska alternativare :-)
- Vart ska du gå?
- Det vet jag inte förrän jag är där.

Nina W

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 26 apr-17 kl 00:25 »
Jag jobbar den där söndagen, men jag kanske kan få hälsa på hos dig någon gång ändå? Jag hjälper gärna till med något.

Lise

• Agronom och keramiker
    • Värmland
« Svar #3 skrivet: 18 maj-17 kl 19:38 »
Kom ihåg att meddela mig senast imorgon 19 maj om du/ni vill delta på söndag 😊

Körven

• Värmland
« Svar #4 skrivet: 19 maj-17 kl 10:38 »
Fick se detta nu, attans också.
Det skulle vara trevligt att få lite inspiration och tipps.
Nu är det så att jag inte med bestämdhet säger att jag skall komma.
Men jag skall försöka.

Anders
Agent i underlättelsetjänsten.
Lurar aldrig den fattige eller förför gammla kärringar.

Lise

• Agronom och keramiker
    • Värmland
« Svar #5 skrivet: 19 maj-17 kl 11:47 »
Välkommen Körven. Hittar du? Annars skriv pm så kommer en vögbeskrivning

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser