Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kvistsåg Husqvarna 439 vs Stihl MS 201  (läst 3057 gånger)

Bonnpôjken

  • Inlägg: 17
    • Västergötland
Kvistsåg Husqvarna 439 vs Stihl MS 201
« skrivet: 12 feb-17 kl 22:00 »
Hej!

Finns det någon på forumet som har erfarenhet av sågarna som jag nämnt i rubriken? Jag hade nämligen tänkt införskaffa en såg till främst kvistning då jag tröttnat på att konka runt på min husqvarna 450, 5 kg+. 450:n funkar fint när det ska fällas och kapas men är i tyngsta laget vid lättare jobb. Skiljer ganska mkt i pris mellan sågarna, 439:n 4000:- och 201:an 7000:- är Stihl:en värd så mkt?

Mvh

Skogsola

  • Gäst
SV: Kvistsåg Husqvarna 439 vs Stihl MS 201
« Svar #1 skrivet: 12 feb-17 kl 22:19 »
Stihl 201 är en proffssåg. Hva har inget motsvarande i den storleksklassen. Men din 450 är inte tung att kvista med om du använder rätt teknik.

Bonnpôjken

  • Inlägg: 17
    • Västergötland
SV: Kvistsåg Husqvarna 439 vs Stihl MS 201
« Svar #2 skrivet: 12 feb-17 kl 22:30 »
Näe jag vet att hva inte har annat därför jag undra hur 439 står sig mot 201:an. Jag tycker att 450:n är otymplig i längden, kör man en heldag blir det drygt att hålla på med den även om man använder rätt teknik vid kvistningen. Dessutom många fördelar med att ha två sågar så det blir inköp, frågan är bara vad jag ska välja. 

vevaxel

  • Inlägg: 9
    • Öland
SV: Kvistsåg Husqvarna 439 vs Stihl MS 201
« Svar #3 skrivet: 12 feb-17 kl 22:45 »
Stihl sågarna håller betydligt längre, har flera mindre hva och jonsered där kolven kärvat fast. Konsultera skogsforum.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

446 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser