Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Halt kattunge  (läst 930 gånger)

Akuma no Kuro

  • Inlägg: 47
    • -
Halt kattunge
« skrivet: 05 sep-16 kl 23:02 »
Jag har en 13 veckors gammal kattung som har blivit halt :'( . varför vet vi inte. Vi tror det har hänt då en i familjen skulle gå nerför trappen och katten blev rädd.  Jag upptäckte haltandet i söndags på kvällen. Han är inte svullen eller varm på benet, agerar precis som innan med att gå på lådan och gräfta( då använder han faktskt båda tassarna) har god aptit, muckar med den andra katten och vill leka. Det är bara det att då han går är han trebent.
Hur länge ska jag avvakta innan jag tar honom till vetrinären? I och med att han beter sig som vanligt. Kan tillägga att han hoppar upp och ner från sängen också då han envisas om att ligga där hursom, så kan det väl inte röra sig om något jätte allvarligt. Eller? Jag gissar, hoppas, tror, att det inte är nåt värre än en strukning eller sträkning.
Vad tror ni det kan vara?

hungrigpålivet

  • Inlägg: 5
    • Ångermanland
SV: Halt kattunge
« Svar #1 skrivet: 07 sep-16 kl 13:04 »
Om han äter och busar som vanligt så skulle jag ge det några dagar. Tänk när du själv sträckt en muskel, förbättringen kommer inte förrän efter några dar. Men om det inte ger med sig så är det klart värt ett veterinärbesök, och har han tydligt ont så skulle jag ta det direkt.

Talar utifrån en livstid med katter, inte utifrån professionell kunskap. Därför vill jag ge dig råd, inte pekpinnar  :)
Alla kan göra nästan allt men nästan ingen vet om det.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

411 gäster, 5 användare (1 dolda)
ninanna, Anders Flix, karsan, Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser