Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När ska man börja spraya äggen?  (läst 2490 gånger)

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
När ska man börja spraya äggen?
« skrivet: 27 mar-11 kl 10:18 »
Ja, när ska man börja spraya äggen? Jag la in mina igår och har inte vågat spraya pga om jag kanske sprayar förtidigt?
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Spindel

  • Inlägg: 623
    • Bohuslän
    • Helenas mignon
SV: När ska man börja spraya äggen?
« Svar #1 skrivet: 27 mar-11 kl 10:31 »
jag börjar andra veckan 2 ggr om dan sista vecka 3 ggr om dan på mignonägg
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: När ska man börja spraya äggen?
« Svar #2 skrivet: 27 mar-11 kl 10:32 »
Okej tack :)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Spindel

  • Inlägg: 623
    • Bohuslän
    • Helenas mignon
SV: När ska man börja spraya äggen?
« Svar #3 skrivet: 27 mar-11 kl 10:41 »
http://ankor.se/
här har du en bra sida om ankor
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Wizard

  • Inlägg: 151
    • Arrendegården
SV: När ska man börja spraya äggen?
« Svar #4 skrivet: 27 mar-11 kl 10:59 »
Ursäkta en kanske korkad fråga med varför sprayar ni äggen och med vad?

Jag har många ankor av olika slag och de fixar ruvning och äggkläckning galant utan yttre hjälp.
Det enda vi gör är att när kläckningen börjar så sätter vi en stor finmaskig bur över redet så inte de andra är inte och jävlas med de nykläckta liven.

Spindel

  • Inlägg: 623
    • Bohuslän
    • Helenas mignon
SV: När ska man börja spraya äggen?
« Svar #5 skrivet: 27 mar-11 kl 11:12 »
 ;D vatten när man kläcker i maskin, ingen ruvsugen anka hemma när jag fick ägg med posten
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Wizard

  • Inlägg: 151
    • Arrendegården
SV: När ska man börja spraya äggen?
« Svar #6 skrivet: 27 mar-11 kl 21:49 »
;D vatten när man kläcker i maskin, ingen ruvsugen anka hemma när jag fick ägg med posten
Aha...  :-[

På så sätt  ;)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

716 gäster, 2 användare
Berberis, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser