Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  pris på timtid, förslag?  (läst 1787 gånger)

vallar-elin

  • Inlägg: 217
    • Norrbotten
pris på timtid, förslag?
« skrivet: 03 mar-15 kl 06:54 »
Funderar på vilket timpris jag skall fakturera för lite utförda jobb.
Jobben innebär att vi kört inredning åt ett annat företag. Hämtat vid deras anläggning och kört det över ön där vi bor, över isen och fram till fastlandet.
Sedan har vi varit ute till anläggningen och reparerat ett trasigt fönster.

I samtliga jobb har egna fordon använts, bil, skoter och fyrhjuling, både för att åka dit och för transporterna.

Några råd på vilket timpris som känns lämpligt vore jag tacksam över /Elin
26 årig tjej som bor med sambo i Luleå skärgård. Två strävhårstaxar, en Border Collie ett tjugotal höns. Vi ägnar oss åt får, har 25 tackor av köttrasmix med tanken att utöka

 

Rubensgården

  • Gäst
SV: pris på timtid, förslag?
« Svar #1 skrivet: 03 mar-15 kl 07:16 »
250 sek per timma och person samt tre gånger bränsleersättningen känns för mig som ett absolut minimum. Samt 200% på förbrukningsmaterial. /Jan

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14452
    • Östergötland
SV: pris på timtid, förslag?
« Svar #2 skrivet: 03 mar-15 kl 10:42 »
Har ungefär samma bottennivå, men lite annan fördelning. Jobbar inte gärna under 300 per timme, men lägger aldrig på procent på material. Anskaffningstid och hanteringstid, men det hamnar ju under timpriset. Att räkna 3 ggr drivmedelspriset är nog i många fall ett bra sätt att värdera sina maskintimmar, för om jag räknar om från timme och mil så hamnar jag ungefär där i de flesta fallen. Men att ta startavgift då man använder maskiner man normalt får betala hyra för att få tag i är inget man skall missa. Kör du en mil med skotern, men det är nödvändigt för uppdraget, så är det kanske befogat att ta lite extra för att du skakar fram en.

Men å andra sidan räknar man kanske skoter som standardutrustning uppe hos dig ;)

vallar-elin

  • Inlägg: 217
    • Norrbotten
SV: pris på timtid, förslag?
« Svar #3 skrivet: 03 mar-15 kl 12:57 »
Tack för era svar, låter rimligt och bra :)
Ja man kan väl säga att skoter och fyrhjuling hör till standardutrustning, i alla fall ute på ön där jag bor. Restaurangen som vi gjort jobben åt ligger otillgängligt längst ute på ön och ägaren kunde på grund av isläget inte ta sig dit själv = hade varit tvungen att köra fram egen skoter + kälke på släp osv.

Något förbrukningsmaterial lägger jag inte på då det redan fanns på plats.
 
26 årig tjej som bor med sambo i Luleå skärgård. Två strävhårstaxar, en Border Collie ett tjugotal höns. Vi ägnar oss åt får, har 25 tackor av köttrasmix med tanken att utöka

Rubensgården

  • Gäst
SV: pris på timtid, förslag?
« Svar #4 skrivet: 08 mar-15 kl 20:45 »
250 sek per timma och person samt tre gånger bränsleersättningen känns för mig som ett absolut minimum. Samt 200% på förbrukningsmaterial. /Jan

200% var för att jag jobbar i en bransch där man oftast inte har med sig detta utan måste åka och skaffa eller lagerhålla. Det beror ju så klart på vad man jobbar med och hur mycket material man förbrukar.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

785 gäster, 2 användare
Besksöta, mommo

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser