Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  piercing till höns  (läst 1801 gånger)

ragnarsvedje

  • Gäst
piercing till höns
« skrivet: 19 mar-05 kl 21:57 »
När alla djur snart är märkta och fina i öronen, så kom jag och tänka på att mina höns saknar ju öronlappar!

Dom skall väl också få vara fina! Vad att göra? Jo man kan ringa till kära Jordbruksverket och dess avdelning för berörda ärende.
Jag ställer min fråga och dom chockas över mitt engagemang över dessa omärkta små djur. Ingen verkar kunna svara, jag blir kopplad än hit och dit. Till slut kommer jag till en person som anser att det beror nog på att dom inga öron har.
Nä men är det så enkelt kära byråkrat! Mitt ena får har båda öronen avslitna utav EU-brickorna som fastnar i stänslet, så jag undrar om hon då slipper? För hon har ju inga öron.
Men där blir det nej. Alla skall ha brickor.Punkt slut.

Men hönorna då?, dom stackarna kan ju få massa sjukdomar, och det är ju därför som vi har dessa piercingar på våra djur.För att få kontroll av sjukdomar.Eller?
Jag frågar om inte Herr byråkrat har hört talas om fågelinfluensan? Kan inte den komma hit? Då måste ju hönorna vara skyddade! Och all salmonella då?Snälla en liten bricka då! Eller en fotboja kanske?

Nä, det behövs ingen märkning av hönor. Jag frågar om det inte beror på att de som har hönor är antingen redan stora kolschosfabriker eller pytte små hobbyodlare?
Marknaden är redan under kontroll, och det var den redan innan piercing med EU-brickor. -Kanske det, säger Herr byråkrat.
« Senast ändrad: 19 mar-05 kl 22:00 av intrancewetrust »

Pontus

  • Inlägg: 32
Re:piercing till höns
« Svar #1 skrivet: 21 mar-05 kl 02:45 »
Ja du intrancewetrust.

Så många frågor och så få svar...    :-X  


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

372 gäster, 5 användare (1 dolda)
Sjul, Sebastian Berggren, Lillskiten, Corvus

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser