Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höken fångad...  (läst 1801 gånger)

Jullan

  • Inlägg: 1036
    • Småland
    • Sevedstorp Rådgivning
Höken fångad...
« skrivet: 01 mar-05 kl 16:25 »
...på bild i alla fall.

Ja, som ni förstått har ju höken varit en riktig dokusåpa här.  Igår tog han (den?) en höna igen. Trota att vi nu satt upp riktigt hönsnät över hönsgården. Jag fattar inte hur den tog sig in, men ut kom den inte. När vi kom hem så hängde den i taket på hönsgården.

Jag skällde lite på den (man får ju ta chansen när man kan... ;)) och så tog jag lite kort och filmade den lite. Den flög ut själv efter ett tag när vi öppnat dörren till hönsgården. Hoppas den lärt sin läxa och inte kommer tillbaka. Fast det gör den säkert. Men nu ska vi så snart vi hinner (idag är det snöstorm och inga höns ute) ta och täta springor i taket som vi inte trodde vi hade.

Fast det var ganska häftigt att se den på så himla nära håll. Imponerande djur. Var själv hemma med min 2½-åring och var tvungen att visa honom höken också. Han blev förvånad men gillade den. Visade honom hönan höken tagit, och han tyckte det var synd om mamma. Som hade en höna som dött, alltså...

bifogar en bild på vår fångst

manna

  • Inlägg: 3788
    • -
Re:Höken fångad...
« Svar #1 skrivet: 01 mar-05 kl 17:31 »
Fin fågel! Men vilken prekär situation!
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

591 gäster, 5 användare
xaelanar, von tratt, Frydreik, polyamorista, Schnurrbart

* Forum

* Om tidningen Åter



- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser