Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allergisk reaktion på naturgarvad skinnfäll  (läst 1556 gånger)

Lovinda

  • Inlägg: 9
Allergisk reaktion på naturgarvad skinnfäll
« skrivet: 20 dec-16 kl 09:26 »
Jag har precis köpt en helt underbart mjuk och fin lammskinnsfäll, ekologiskt framställd från svenskt lantbruk. Men det började klia i ögonen direkt och rinna i näsan. Även på mitt barn. Jag har aldrig förut reagerat på ull, har alltid många lager ull på mig, ofta ekoull, och mitt barn också. Däremot kan mitt barn ibland reagera på katt och hund, fast vi har själva katt och det är inga problem.

Jag provade att vädra fällen utomhus en dag, och nu testar jag det igen. Det verkar som att klådan minskat. Någon som känner igen det här? Jag ringde till personen jag köpt fällen av som aldrig hört talas om något sådant. Vad är er analys? Vad skulle ni ha gjort? Tacksam för era reflektioner!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

539 gäster, 3 användare
xaelanar, Okulärbesiktning av Byrålåda, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser