Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilket nät är bäst/billigast och har ni nättak?  (läst 6673 gånger)

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14416
    • Östergötland
SV: Vilket nät är bäst/billigast och har ni nättak?
« Svar #20 skrivet: 11 jul-17 kl 18:47 »
Vi har väldigt blandat, men där vi vill ha högt och små maskor skarvar vi putsnät eller kycklingnät. Snyggast är nog att skarva på en bräda, men det går med ståltråd eller liknande.

Biltema är nog de billigaste på putsnät, men har någon annan hittat ett bättre pris så lägg upp en länk.  http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kakel-och-mura/Tillbehor/Putsnat-2000022891/

simon.arvestrand

  • Inlägg: 777
    • Östergötland
SV: Vilket nät är bäst/billigast och har ni nättak?
« Svar #21 skrivet: 11 jul-17 kl 19:45 »
Har tidigare skarvat med ståltråd men ruggigt jobbigt. Ny kör jag en bräda . Blir snyggare och går mycket smidigare

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk


Missen

  • Inlägg: 64
    • Västergötland
SV: Vilket nät är bäst/billigast och har ni nättak?
« Svar #22 skrivet: 16 jul-17 kl 19:46 »
Har precis  byggt en hönsgård och har kycklingnät den nedre delen, sen hönsnät över och som tak. Hittade 180vm högt nät med 5 cm maskor på  Granngården. 995kr för 50m.

 

mattias_33

  • Inlägg: 1256
    • Hälsingland
SV: Vilket nät är bäst/billigast och har ni nättak?
« Svar #23 skrivet: 18 aug-17 kl 21:43 »
Sitter själv och letar nät till 300m2
Fann denna: http://www.kariba.se/shop/product/anti--duvnat-15x15m-svart-50x50mm?tm=&sm=plastnat/tradgardsnat/fagelnat
Ska tydligen hålla 10-12 år
Målet är att inte slita ut sig i förtid med att jobba åt nån annan.

lillatorpet

  • Inlägg: 251
    • Jämtland
SV: Vilket nät är bäst/billigast och har ni nättak?
« Svar #24 skrivet: 26 aug-17 kl 11:30 »
Till taket eller hägnet? Så ut att vara stora maskor?
På tal om nät har det någon betydelse om man sätter nätet framför eller bakom stolparna? Hittat fina stolpar som är runda på ena sidan och platta på andra. Vill gärna ha den runda sidan ut- och tänker att det borde vara smidigare att sätta nätet på platt yta. Hur har ni satt fast era nät förresten?

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14416
    • Östergötland
SV: Vilket nät är bäst/billigast och har ni nättak?
« Svar #25 skrivet: 26 aug-17 kl 12:55 »
Spelar nog mindre roll för funktionen på vilken sida de sitter, utom i hörnen där det är bra om de har en pinne i innerkurvan. Men det går ju att skruva en list/bräda på insidan så du klämmer fast nätet.

Här sitter näten på olika sätt: klämda med lister, nitade med tryckluftsdriven nitpistol och märlor, vanliga spikmärlor, popnit, buntband. Tur man inte är estet ;D


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

538 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser