Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bröd till många  (läst 1923 gånger)

KattenJansson

  • Gäst
Bröd till många
« skrivet: 13 nov-14 kl 21:43 »
Hej!
Jag ska i december var med och anordna en brunch för min studentkår och då ska vi bjuda på en massa saker men det kommer troligen gå åt MYCKET bröd och det kan ju vara lite spännande med nya idéer och smaker :)
Så jag undrar om ni har läckra recept på eller bara tips för bröd som är lätt och gott att baka till ca 100 pers?
Vi har funderat på att göra scones-brytbröd men ärligt talat tycker jag det låter lite trist :p

Omlott

  • Inlägg: 36
  • Ta vara på livet, det går inte i repris
    • Medelpad
SV: Bröd till många
« Svar #1 skrivet: 13 nov-14 kl 21:48 »
Scones låter torrt och inte så festligt.
Jag föreslår Focaccia som ni gör i ugnsplåtar.

KattenJansson

  • Gäst
SV: Bröd till många
« Svar #2 skrivet: 14 nov-14 kl 09:19 »
Jaa, det är ju så sjukt gott :D
Tack!

Fler tips till framtida bak tas gärna emot  :)

 

Kanin-Eva

  • Inlägg: 785
    • Dalarna
SV: Bröd till många
« Svar #3 skrivet: 23 nov-14 kl 10:42 »
Jag har recept på ett bröd som är gjort med bikarbonat och bakpulver. Man bakar det i en långpanna och skär sedan ut 4 limpor av det. En sats = i plåt = 4 långa limpor! Gott och räcker till många. Brödet blir som kavring ungefär. Receptet kommer från våra barns dagis.

Är någon intresserad kan jag leta fram receptet. Det var några år sedan jag bakade det. Idag bakar jag bara surdegsbröd (OT)
Lever min dröm på världens vackraste plats med min man, kaniner, hundar, höns och odlingar.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

526 gäster, 4 användare
GE202, Tur-Johan, tuslus, långfot

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser