Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  A-kassa och Se-nummer  (läst 1075 gånger)

KaninOdlarn

  • Inlägg: 34
    • Övriga världen
A-kassa och Se-nummer
« skrivet: 03 apr-17 kl 12:34 »
Hallå!
Jag vet inte om min fråga hamnade i rätt delforum men vi testar ändå.

Jag går i tankarna nu att registrera mig med SE-nummer för att skaffa getter.
Det jag undrar är egentligen om det påverkar min A-kassa om jag skulle bli arbetslös.
Räknas det då som jag har ett "företag", med följd att jag inte får någon a-kassa ersättning.
Jag kommer endast ha 5 getter, alltså, inget som kommer försörja mig på något sätt.

Det verkar vara svårt att hitta information om detta så jag frågar er istället.

Tack på förhand!

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: A-kassa och Se-nummer
« Svar #1 skrivet: 03 apr-17 kl 12:57 »
Nej. Det påverkar inte. Se nr är endast för att ha koll på smittspridning.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

KaninOdlarn

  • Inlägg: 34
    • Övriga världen
SV: A-kassa och Se-nummer
« Svar #2 skrivet: 03 apr-17 kl 14:16 »
Okej! Tack, då ska jag fixa ett sådant.



Skickat från min iPhone med Tapatalk

uffeoanette

  • Inlägg: 279
SV: A-kassa och Se-nummer
« Svar #3 skrivet: 12 apr-17 kl 09:50 »
kan vara läge dock att passa sig lite...
Om du ska ha getter måste du rimligen ha mark och då kanske du räknas som näringsidkare ( i alla fall om man äger en jordbrukssfastighet med djurhållning på). Och näringsidkare , det gillar inte A-kassor!! Varit i liknande situation....

Hade jag varit du hade jag ringt, eller ännu hellre mailat A-kassan och frågat. Så får du deras svar svart på vitt så att säga. Är ju trist om de drar A kassan för dig.....

Men SE nummret i sig tror jag inte heller att de bryr sig om, men som sagt kolla upp i förväg med de som defacto bestämmer.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

690 gäster, 1 användare
Adels

* Forum

* Om tidningen Åter



- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser