Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dubbla sysselsättningar - Lantliv och webbutveckling?  (läst 843 gånger)

vendolink

  • Inlägg: 3
    • Östergötland
Dubbla sysselsättningar - Lantliv och webbutveckling?
« skrivet: 14 feb-17 kl 21:21 »
Hejsan Alternativ!

Här kommer mitt andra inlägg på detta forum. 

Av er som inte läst mitt första inlägg kan nämnas att jag är en svensk som bosatt mig på Malta tills vidare.
För er som är intresserade av att veta mer kan ni läsa mitt första inlägg här: http://www.alternativ.nu/index.php?topic=185720.msg1738198#new

Till er som inte orkar läsa igenom hela presentationen i mitt förra inlägg kan kort nämnas att jag arbetar här nere samt driver egna webbsidor, bland annat dessa:
 (:)  Länkar borttagna p.g.a. klagomål från påstådd länkägare. /Torpjens[/size]



Nu till det jag undrar över!

Jag är tämligen övertygad om att jag i framtiden kommer vilja luta mig tillbaka och köpa en mindre gård. Problemet som jag dock ser är att för att kunna gå runt ekonomiskt på detta behöver man skala upp verksamheten rätt rejält, något som jag inte finner något intresse i. Istället vill jag ha fokus på kvalitet och välmående på gården. Jag tänker mig en mindre samling får, biodling och växtodling.

Allt detta ska se i liten skala. Målet är att bli mer eller mindre självförsörjande vad gäller mat och möjligtvis att man säljer överskott till någon lokal butik eller liknande.

Detta skall sedan kombineras med webbutveckling som drar in majoriteten av pengarna.

Nu till några frågor:
 - Kommer detta att fungera i praktiken om man tänker till tidsåtgång och övrigt "slit"?
 - Hur mycket tid tar det att arbeta med en mindre mängd får samt odlingarna?
 - Hur trött är man över lag med denna mängd arbete?
 - Är det något jag inte tänkt på/glömt bort att ta med i funderingarna?

Slutligen något som jag gärna hade hört från er:
 - Har du/ni själva kanske någon form av dubbel sysselsättning?

Om "ja" --> Vad för något, samt hur fungerar det för er?


Tack för att du har läst mitt inlägg  :)

Vänliga Hälsningar
Robin
« Senast ändrad: 13 apr-18 kl 12:56 av torpjens »


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

570 gäster, 7 användare (1 dolda)
xaelanar, Tur-Johan, sayerbýr, ärt, LMC400, Tångräkan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser