Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Att sälja honung i bulk till annan biodlare, vad gäller?  (läst 1426 gånger)

hofboss

  • Inlägg: 428
  • Centrala Skåne
    • Skåne
Då jag har dåligt med tid och plats i dag att hantera burkar så undrar jag om jag kan slunga ,sila och tappa på hink och leverera till annan biodlare utan en massa pappersjobb?
Om det är pappers jobb inblandat, vilka papper?

Abica Jessica

  • Inlägg: 3
    • Södermanland
SV: Att sälja honung i bulk till annan biodlare, vad gäller?
« Svar #1 skrivet: 05 feb-17 kl 19:22 »
Jag vet inte hur det är med pappersjobb, men kontakta en biodlarförening så vet de säkert
http://www.biodlarna.se/website1/1.0.1.0/1013/1/

Små

  • Inlägg: 922
    • Skåne
SV: Att sälja honung i bulk till annan biodlare, vad gäller?
« Svar #2 skrivet: 05 feb-17 kl 20:59 »
Då jag har dåligt med tid och plats i dag att hantera burkar så undrar jag om jag kan slunga ,sila och tappa på hink och leverera till annan biodlare utan en massa pappersjobb?
Om det är pappers jobb inblandat, vilka papper?

Till att börja med kommer biodlaren som köper din honung vilja ha ett kvitto för att kunna dra av sina kostnader. Sedan beror det på om du har firma och hur många kupor du har.

hofboss

  • Inlägg: 428
  • Centrala Skåne
    • Skåne
SV: Att sälja honung i bulk till annan biodlare, vad gäller?
« Svar #3 skrivet: 05 feb-17 kl 23:31 »
Är firma, har 15 samhällen, kommer att invintra 30 samhällen.

Små

  • Inlägg: 922
    • Skåne
SV: Att sälja honung i bulk till annan biodlare, vad gäller?
« Svar #4 skrivet: 06 feb-17 kl 00:06 »
Ja, i så fall är det bara att ta upp det som en intäkt. Vattenhalt och sådant som t ex ev sorthonung diskuterar du ju bara med biodlaren. Tänkte du på något annat?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

777 gäster, 2 användare (1 dolda)
prydnadsfåglar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser