Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bivax kakor?  (läst 2176 gånger)

ylvamarielouise

  • Inlägg: 47
  • Uska med hundar,höns,vaktlar å 3 barn
    • Värmland
Bivax kakor?
« skrivet: 14 jan-17 kl 13:09 »
Undrar vart man kan köpa bivax kakor?
Någon som kan ge tips :)
Min blogg: ylvamarielouise.bloggo.nu
Alltid på nya upptäcktsfärder =)

christelle

  • Inlägg: 7772
    • Blekinge
SV: Bivax kakor?
« Svar #1 skrivet: 14 jan-17 kl 13:41 »
Biredskapsfabrikerna säljer tex Joel Vax. Ska du bara ha till salva så har jag nog några kakor liggande.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Thomas_

  • Inlägg: 2203
  • Biodlare sen tidigt 90-tal. Finsnickare sen -97.
    • Skåne
SV: Bivax kakor?
« Svar #2 skrivet: 14 jan-17 kl 15:37 »
I Värmland föreslår jag att du kontaktar LP´s Biodling AB i Säffle. De har mer bi-vax än de flesta i vårt vackert avlånga land...

http://www.lpsbiodling.se/sv/info/kontakt.html
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare.

ylvamarielouise

  • Inlägg: 47
  • Uska med hundar,höns,vaktlar å 3 barn
    • Värmland
SV: Bivax kakor?
« Svar #3 skrivet: 17 jan-17 kl 20:35 »
I Värmland föreslår jag att du kontaktar LP´s Biodling AB i Säffle. De har mer bi-vax än de flesta i vårt vackert avlånga land...

http://www.lpsbiodling.se/sv/info/kontakt.html


Tack =) Därifrån får det bli. Men det verkar vara bivax-brist enligt deras sida :/
Min blogg: ylvamarielouise.bloggo.nu
Alltid på nya upptäcktsfärder =)

Stig-Åke

  • Inlägg: 4
    • Närke
SV: Bivax kakor?
« Svar #4 skrivet: 26 jan-17 kl 12:47 »
Hej! Jag har vax både till salva och annat. Allt vax är giftfritt, har alltid bara använt thymol mot varroan.
Ljust vax till salva 200 kr /kilot. Finns i portioner om 0.5 & 1 kg. Frakt 45 kr.
Renat vax till att göra egna mellanväggar 125 kr kilot. 2.5 kilo minimum + frakt.
Mellanväggar 3/4 Langstroth (Farrar) 4.9 mm celler 150 kr kilot + frakt. Mellanväggar kan gå sönder vid frakt så det
är säkrast att hämta på plats i Närke.

Stig Andersson

  • Inlägg: 1
SV: Bivax kakor?
« Svar #5 skrivet: 18 mar-17 kl 14:43 »
Har valsat lågnormal, certifierat ekologiskt bivax med renhetscertifikat (fråga efter detta på e-postadress stig.anders.dalskog@gmail.com). 195 kronor kilot inklusive moms. Ev. frakt tillkommer. Frågor på telefon 0739146145 eller 0737-336479
« Senast ändrad: 18 mar-17 kl 20:44 av Stig Andersson »


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

739 gäster, 3 användare (2 dolda)
Hans Hultén

* Forum

* Om tidningen Åter



- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser