Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äckel bock...  (läst 4527 gånger)

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
Äckel bock...
« skrivet: 02 dec-15 kl 18:57 »
Hur reagerar ni andra mot att bockarna pissar ner sej o luktar vidrigt? Inte direkt så att jag vill klappa honom eller komma i närkontakt med "pissnisse"

Jan pissade på sej själv idag igen när jag var i hagen o tyckte att vi skulle kela han o jag !!bläöääää
(Flyttat från tråden "Jävla bock"/Mvh SussiloII)
« Senast ändrad: 15 dec-15 kl 08:58 av SussiloII »
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Skogsvilde

  • Inlägg: 16887
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Äckel bock...
« Svar #1 skrivet: 02 dec-15 kl 20:00 »
Inte så trevligt enligt våra normer.
Men det är så dom gör och det är svårt att få dom att lära om.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Jakobn

  • Inlägg: 600
    • Skåne
SV: Äckel bock...
« Svar #2 skrivet: 02 dec-15 kl 21:02 »
Det är väl inget att bry sig om, helt naturligt. Luktar inte hela året, och jag kramar inte några av mina djur så det känns som ett icke problem.
Reagerar lite mot din tråkiga attityd, kommer ihåg när jag tog jägarexamen hur mycket tjat det var om att ALDRIG NÅGONSIN tala nedsättande om ett djur. Detsamma borde gälla djurägare.
Det här med lukten är ju ett problem som du skapar själv.

Med vänliga hälsningar

SussiloII

  • Inlägg: 580
    • Småland
SV: Äckel bock...
« Svar #3 skrivet: 02 dec-15 kl 21:26 »
Men det är så dom gör

Japp. Det är bockens normala brunstsätt att "parfymera" sig och hongetterna tycker det är helt oemotståndligt. Det är brunsttid nu och då är det här beteende starkare. Det är bockens natur och inget som kan tränas bort. Om en inte har några hongetter så luktar bockarna mindre. F.ö. instämmer jag med Jakobn. Nu har du två trådar, en "Jävla bock" och denna "Äckel bock" och i båda trådarna är du negativt inställd till bocken. Du är inte tvungen att ha en bock.

skräptanten

  • Jane of all trades
  • Inlägg: 3918
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
SV: Äckel bock...
« Svar #4 skrivet: 03 dec-15 kl 19:13 »
Hur reagerar ni andra mot att bockarna pissar ner sej o luktar vidrigt? Inte direkt så att jag vill klappa honom eller komma i närkontakt med "pissnisse"
En hade ju kunnat tänka sig att en person som tydligt nämner sina orgasmer (eller uteblivna sådana?) i sin signatur, skulle ha en något mer öppensinnad attityd till en annan arts sexuella praktik...

8)
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

Halte

  • Inlägg: 1106
    • Östergötland
SV: Äckel bock...
« Svar #5 skrivet: 03 dec-15 kl 19:24 »
Hur reagerar ni andra mot att bockarna pissar ner sej o luktar vidrigt? Inte direkt så att jag vill klappa honom eller komma i närkontakt med "pissnisse"
Man behöverväl iof inte komma i närkontakt med dem? Jag slänger åtminstone getter/får hö antingen över stängslet eller direkt på foderbordet beroende på vart de är stationerade.. Behöver ju inte gå in till dem.
"Fördomen har alltid sin rot i vardagslivet. Den gror på arbetsplatsen och i grannkvarteret. Den är ett utlopp för egna misslyckanden och besvikelser. Den är framför allt ett uttryck för okunnighet och rädsla."
- Olof Palme

Torptomten

  • Inlägg: 916
  • Ljuset lyser i mörkret ...
    • -
SV: Äckel bock...
« Svar #6 skrivet: 03 dec-15 kl 19:35 »
 ;D 
Han tycker att Du är ett schyst parti!  Därför sätter på sig den bästa "raggnings-parfymen"!
.... och ärligt talat: så var det inte Du själv, som skrev att han var "snygg"? 
 ;)

Att han beteér sig så som Du senast skrev kommer Du aldrig att ta ur honom.  Det ÄR en del av innersta kärnan i att vara bock!  Att han skulle sluta att ha "en något pregnant doft av fertil hanget", kan du också bara glömma, oavsett vad Du än gör!
H /Tt
(Flyttat från tråden "Jävla bock" och en mindre red. /Mvh SussiloII)


....... Du är inte tvungen att ha en bock.

Varken getternas trevnad, eller djurskyddslagen, tvingar Dig att ha bock!   Om jag hade tyckt illa om mina bockars lukt, och de dessutom hade haft "övervärdes-komplex", så hade jag slutat att ha bockar!  Nu kan jag känna glädje över bockarnas lukt, eftersom de, i min näsa, luktar av styrka och hälsa samt virillitet. Men trots det tar jag bort de bockar som inte uppfostran biter på.

Valet är Ditt!  DET kan bara Du avgöra!

Dock brukar god djurhållning kunna sammanfattas så:

 "Djurhållning går ut på att bereda djuren största möjliga trevnad."

 Jag tänker, att det även är bästa grunden för en god och hållbar djurhållning, att djurägaren trivs och glädjes, med och över alla sina djur. 
Gör Du detta, - oreserverat och fullt ut ?  Även med denna bock, inklusive hans beteende, både de helt natruliga, och de som kan komma av brister i uppväxtmiiljön (och ev även av ett sämre genetiskt arv), - och hans lukt?

/Tt
« Senast ändrad: 14 dec-15 kl 16:11 av SussiloII »
Djurägare, medmänniska på landsbygden och en liten del av den oändliga Skapelsen.

Motto: Ora et Labora!

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Äckel bock...
« Svar #7 skrivet: 10 dec-15 kl 12:18 »
Nej. Jag ryser när han kommer o vill kela.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Skogsvilde

  • Inlägg: 16887
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Äckel bock...
« Svar #8 skrivet: 10 dec-15 kl 18:29 »
Nej. Jag ryser när han kommer o vill kela.

Kela inte med honom då!
Eller så är du en elak tvåbening som tar med bocken till bad och parfymering var gång han vill kela.
Risken är stor att han inte kommer att gilla det.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Äckel bock...
« Svar #9 skrivet: 11 dec-15 kl 00:03 »
Ack, ja, de söta rara små liven! Tydligen anser han att du är världens snyggaste tjej, så grattis till ragget!  Eller, ja, till raggen ... Så länge han bara vill flörta med dig går det väl an.
(Flyttat från tråden "Jävla bock."/Mvh SussiloII)

Äsch, det måste finnas något sätt att få honom att tro att han kelar med dig, utan att du behöver känna rysningar!  Här behövs fantasi!  Jag hade tänkt föreslå särskilda kläder, som du tar av dig när du är klar med skötseln, men det kanske behövs något mer ...  En särskild handske som han kan få gnugga på, och som du sen tar av dig och lämnar i lagårn?
« Senast ändrad: 15 dec-15 kl 09:13 av SussiloII »
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

skräptanten

  • Jane of all trades
  • Inlägg: 3918
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
SV: Äckel bock...
« Svar #10 skrivet: 11 dec-15 kl 06:45 »
Om du kliar honom på ryggen är han garanterat inte parfymerad där :) !
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

TL

  • Inlägg: 876
    • Östergötland
SV: Äckel bock...
« Svar #11 skrivet: 11 dec-15 kl 08:03 »
Napoleon skicka brev till sin älskade kvinna
när han va på väg hem, sluta tvätta dig Älsklingv :-[  ;)
Han o ho ville hat så  :D
Vi är alla olika i Odens hage  8)
lev väl
Livet e hårt grymt orättvist.
Men en kan göra skillnad.

SussiloII

  • Inlägg: 580
    • Småland
SV: Äckel bock...
« Svar #12 skrivet: 14 dec-15 kl 11:44 »
Om jag hade tyckt illa om mina bockars lukt (.....) så hade jag slutat att ha bockar!  Nu kan jag känna glädje över bockarnas lukt, eftersom de, i min näsa, luktar av styrka och hälsa samt virillitet.

/Tt

Tack Torptomten,  jag instämmer :)! Självklart måste en tycka om och förstå de djur en har! Bockens lukt, urinerande och kontrollerande av sitt könsorgan tillhör hans innersta väsen  - det som gör honom till bock - och ingår i getsläktets reproduktion. Bockens innersta natur är inte till för människor att "äcklas" av utan för hongetterna som både förstår och tycker om den. 

« Senast ändrad: 14 dec-15 kl 16:20 av SussiloII »

SussiloII

  • Inlägg: 580
    • Småland
SV: Äckel bock...
« Svar #13 skrivet: 14 dec-15 kl 16:34 »
TS ombeds att hålla isär sina två bocktrådar. Det som handlar om din bocks brunstbeteende skrivs här på tråden "Äckel bock," annat som rör denna bock skrivs på tråden "Jävla bock."
Mvh SussiloII

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Äckel bock...
« Svar #14 skrivet: 15 dec-15 kl 15:34 »
Hoppas att jag svarar i rätt tråd, nu då:
Om du kliar honom på ryggen är han garanterat inte parfymerad där :) !
Det skulle jag inte våga garantera ...  De är ganska viga, och det de sprutar i många riktningar.  Dock mest i sitt eget ansikte.

  Men hur har det gått, har TS hittat något sätt att hantera situationen till allas bästa?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Äckel bock...
« Svar #15 skrivet: 17 dec-15 kl 00:06 »
Japp! Jag sålde honom. Kändes inte rätt alls att ha honom kvar när jag inte gillade honom. Nu har han det bättre 😊
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Äckel bock...
« Svar #16 skrivet: 17 dec-15 kl 14:08 »
Låter som en vettig lösning.  Hur har han det nu, då?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Äckel bock...
« Svar #17 skrivet: 20 dec-15 kl 21:51 »
Han har det bra 😊  han bor hos en man  ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Nordic Vargtand

  • Inlägg: 3645
    • Hälsingland
SV: Äckel bock...
« Svar #18 skrivet: 07 jun-16 kl 21:11 »
Gethonor kissar inte i pälsen. (inte heller fårbaggar vad jag märkt, eller så är det bara jag som har dåligt luktsinne, men JAG har aldrig sett dem göra det, de har alltid kissat på marken alla gånger jag sett det, även när tackorna brunstar. Dock är ju får inte riktigt lika sällskapliga, men de är mycket sociala de också.)

Däremot så vill även honor ibland gnida in andra lukter från huvudet i kläderna för att markera.

Jag tror inte at bockbeteenden går att träna bort som sagt, däremot så går det faktiskt i någon mån att "potträna" getter (ungefär som med hundar) om man lägger ner väldigt mycket tid.

Слава Україні! Героям слава!

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

577 gäster, 2 användare
xaelanar, Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser