Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  klippmaskin  (läst 2423 gånger)

Bondbränna

  • Inlägg: 12
    • Medelpad
klippmaskin
« skrivet: 12 feb-14 kl 08:15 »
Jag antar att detta ämne stötts och blötts många gånger men slänger ändå ut en fråga. Jag är på jakt efter en bra klippmaskin till ett skäligt pris, räknar på att ha <20 tackor att klippa, är det någon som har några tips? Vad är bäst, begagnat elller nytt?

wahlgrens

  • Inlägg: 648
    • Uppland
SV: klippmaskin
« Svar #1 skrivet: 14 feb-14 kl 15:18 »
Jag köpte en ny lite dyrare maskin, trots att jag bara har fyra tackor. Men eftersom jag inte är så stark ville jag ha en lätt maskin. Vi köpte en begagnad först, men det visade sig att det inte längre tillverkades några reservdelar till den, så den fick vi slänga när den gick sönder. Tänk på att kolla upp sånt först om du bestämmer dig för begagnad.  Det verkade billigt men blev dyrt för oss.

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14450
    • Östergötland
SV: klippmaskin
« Svar #2 skrivet: 14 feb-14 kl 15:29 »
Ta en titt på den som Klipparn rekommenderat, http://www.hornershearing.com/acatalog/horner-rambo-mains.html

Annars så gillar jag min Hauptner 2000, smidig och relativt tyst. Den bästa jag provat. Men jag klipper bara 10-15 får om året nuförtiden.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

537 gäster, 1 användare
Bortan

* Forum

* Om tidningen Åter



Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser