Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Storväst - finns de ännu?  (läst 4121 gånger)

andte

  • Inlägg: 7
    • Västerbotten
Storväst - finns de ännu?
« skrivet: 26 apr-13 kl 19:01 »
Jag har i några år varit på jakt efter en enkel, klassisk, gammaldags storväst. Ni vet, en sådan som gubbarna hade förr - brunt eller grönt manchestertyg, enkel- eller dubbelknäppt...
Har sett en del trådar om detta, men tänkte med detta inlägg väcka liv i ämnet igen.

Jag vet också att det finns nytillverkade storvästar i prisklass +2000 kr, men kanske inte riktigt så mycket hade jag tänkt mig.

Men som sagt.
Har ni tips eller idéer var man kan få tag i dessa så tas de emot tacksamt.

kattenihatten

  • Inlägg: 1272
  • omina mea mecum porto
    • Norrbotten
SV: Storväst - finns de ännu?
« Svar #1 skrivet: 26 apr-13 kl 19:16 »
Du kan ju sy en.......jag vet att många äldre sömnadsböcker (kolla antikvariaten) har mönster och sömnadsbeskrivningar. Jag sydde en själv för flertalet år sedan av en för varmt tvättad ullfilt, och en en tunnare fleecefilt+knappar. Var inte alls svårt.

Fast ny har jag ingen aning om....tyvärr, jag har fått kassera min gamla storväst, och har inte tid just nu att sy en till.
Live simply......so that others may simply live.

javill

  • Inlägg: 11392
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Storväst - finns de ännu?
« Svar #2 skrivet: 26 apr-13 kl 19:22 »
Skaffaren här på forumet hittade ju ett ställe som hade storvästar. Kolla om det finns i någon gammal tråd.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

andte

  • Inlägg: 7
    • Västerbotten
SV: Storväst - finns de ännu?
« Svar #3 skrivet: 26 apr-13 kl 20:06 »
Tack för snabba svar.
Ska försöka hitta mönster till storvästar. Har inte så många antikvariat här (läs 'inget') uppe i norr.
Fler tips montages med varm hand!

Ekerilar

  • Inlägg: 2
    • Värmland
SV: Storväst - finns de ännu?
« Svar #4 skrivet: 29 sep-16 kl 17:11 »
Det känns lite dumt att bumpa en så här gammal tråd, men jag måste berätta att jag köpte mig en storväst från Floby överskottslager 900:- och jag blev mycket nöjd.
« Senast ändrad: 29 sep-16 kl 22:13 av Ekerilar »


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

488 gäster, 1 användare
javill

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser