Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Får och kanin tillsammans?  (läst 1020 gånger)

Sol

  • Inlägg: 238
    • Skåne
    • fingerfardig
Får och kanin tillsammans?
« skrivet: 21 aug-09 kl 18:10 »
Någon som har erfarenhet av att ha får och kaniner i samma box? Eller får och höns kanske?

//Sol

Fåraherden

  • Inlägg: 485
    • -
SV: Får och kanin tillsammans?
« Svar #1 skrivet: 21 aug-09 kl 19:31 »
Beror helt på individer.
Familjefåraherde med totalt cirka 30 tackor. Blandras och renrasig gute. Också delaktig i vallodling och skötslen av cirka 15 herefordkossor.

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Får och kanin tillsammans?
« Svar #2 skrivet: 21 aug-09 kl 19:35 »
Inte får men get och kanin har jag haft och det gick utmärkt, tills jag bytte ut bockens polare mot en annan kanin i annan färg, då stångade han. Så jag fick sätta tebaks polaren igen  ;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Sol

  • Inlägg: 238
    • Skåne
    • fingerfardig
SV: Får och kanin tillsammans?
« Svar #3 skrivet: 24 aug-09 kl 09:55 »
Ok, bara till att prova alltså...

NirsOrs

  • Inlägg: 170
    • Jämtland
    • Nirs'Ors Kaniner
SV: Får och kanin tillsammans?
« Svar #4 skrivet: 26 aug-09 kl 00:13 »
En granne för något år sedan ett par kaniner tillsammans med fåren. Det jag inte minns är ifall kaninerna var inuti fårens inhängad, eller utanför (men tror att det var både ock), i lagårn. Hursomhelst gick det bra :)

Huvudsaken är att det finns något utrymme för kaninen/erna att ta sig in till, dit fåren inte kan komma.
Hundägare, kaninägare, bokmal, spinnerska, tjej, samlare, tecknare, datanörd, kaninuppfödare, fotograf, klippare, rosa älskare, pianist. Också är jag lite galen emellanåt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

774 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser