Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pak Choi kål!  (läst 1211 gånger)

Blaser

  • Inlägg: 78
    • -
Pak Choi kål!
« skrivet: 07 jul-17 kl 08:31 »
Jag försådde Pak Choi tidigt.. Satte ut när dom var rätt stora.. Satte runt 20 plantor.. Men alla gick i blom 😔 Vad hände egentligen!! Vad blev fel? Någon som vet o kan hjälpa mig rätt? Hoppas på svar 🌸
Tack på förhand 😊
Mvh Susanne

Postat med Alternativ.nu´s app


tropfrog

  • Inlägg: 1755
    • Västergötland
SV: Pak Choi kål!
« Svar #1 skrivet: 07 jul-17 kl 19:35 »
Vad jag har förstått så är det vad som händer med dem om man vår sår. Viktigt att skörda i rätt tid. Men om du sår nu så har du färska blad hela hösten.
Mvh
Magnus

Blaser

  • Inlägg: 78
    • -
SV: Pak Choi kål!
« Svar #2 skrivet: 08 jul-17 kl 12:29 »
Tack för svar! Då sår jag nu då? Funkar det att direkt så Pak Choi? Mvh Susanne

Postat med Alternativ.nu´s app


Hökenäs

  • Inlägg: 174
    • -
SV: Pak Choi kål!
« Svar #3 skrivet: 09 jul-17 kl 22:31 »
Pak choi är snabbväxande. Jag förodlar de samtidigt som all annan kål och den är den första att skördas. Nu är plantorna knähöga och hög tid att ätas upp annars börjar de blomma snart.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

462 gäster, 2 användare
alternaiv, skräptanten

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser