Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rävproblem hos dvärghönsen  (läst 798 gånger)

Znibban

  • Inlägg: 1407
    • Skåne
Rävproblem hos dvärghönsen
« skrivet: 10 jun-17 kl 13:05 »
Har någon nå´t bra tips hur man kan skydda sig mot räven som kommer in mitt på dagen och snor dvärghöns? Hur gör ni?
Flyttbar bur med tak och en omgång flyttbar eltråd runt buren?
Stängsel för en permanent hönsgård, hur högt behöver det vara, behövs det grävas ner?

Hogsta

  • Inlägg: 1
    • Västmanland
SV: Rävproblem hos dvärghönsen
« Svar #1 skrivet: 12 jul-17 kl 06:54 »
Han har precis varit hos oss[emoji35] vi har hönsgård hälften med plåttak sen hade vi andra hälften med red som vi band som ett rutmönster för rovfågel. Men räven klättrade upp för nätet tog sig mellan repen. Han hade samma flykt väg. Nu har vi nät på den delen. Vi grävde även ner hönsnätet ca 50 Cm när vi byggde det. Så där är dom när hemmet är obemannat. Annars är dom ute fritt. Tycker det är skönt att ha en fast hönsgård vet inte hur det skulle funka annars. Har du bur som du flyttar runt? Hur har du hönsgården? Dock så kom räven medans vi var hemma. Hade precis varit hos dom så den låg o lurpassa på mig. Plåttaket blev ett suveränt beslut, skydd mot solen o håller torrt regniga o snöiga dagar för  är de blött så stannar våra gärna inne men nu så nyttjar dom även den delen vilket är skönt istället för att de är inne o häckar[emoji2]


Skickat från min iPhone med Alternativ.nu


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

824 gäster, 3 användare (1 dolda)
Bortan, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser