Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Livsmedel från andra kulturområden  (läst 4137 gånger)

Berberis

  • Inlägg: 1596
    • Närke
SV: Livsmedel från andra kulturområden
« Svar #20 skrivet: 07 maj-17 kl 18:12 »
När man säger "från andra kulturområden", hamnar vi förr eller senare där:
Butiker delas upp i två kategorier: vanliga "svenska" butiker är okej - invandrarbutiker är usch.
Nationer delas upp på samma sätt: riktiga demokratiska - och diktaturer/skurkstater, utan hänsyn till människorna där.
Så enkelt allting blir. Nu vet vi precis vad vi skall köpa och var.
Fast det blir lite konstigt i en värld där praktiskt taget allting fraktas över hela klotet. När till exempel Kina är en diktatur, och när klädesfabrikerna i Bangladesh och Burma är elaka mot sina arbetare, blir det nästan inga kläder kvar att köpa. Då får vi gå utan trosor och kalsonger. Luftigt och rättskaffens?
Då är jag hellre vid medvetande när jag går in i en butik, och bestämmer mig för en vara i taget.

Å andra sidan: om Center for human rights in Iran ber oss alla att inte köpa iranska varor, då slutar jag genast med dadlarna. Jag kanske rentav skänker organisationen en slant. Då får Shirin Ebadi (fredpriset 2003, arbetar för mänskliga rättigheter - speciellt kvinnornas) lite extra resurser.

TL

  • Inlägg: 876
    • Östergötland
SV: Livsmedel från andra kulturområden
« Svar #21 skrivet: 07 maj-17 kl 20:47 »
I Tranås fårskalle  ;D endast 29,90 kilot som hittat har köpt to o etit de som en ät m gott :D

har skurit skallar på slakteri e ett elände skännar kniva fort. så detta va ett bra pris :o

Mvh Thomas
lev väl
Livet e hårt grymt orättvist.
Men en kan göra skillnad.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

854 gäster, 5 användare (3 dolda)
von tratt, Lillskiten

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser