Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Åsikt om isolerat hönshus från lantliv och portabelt hönsnät 112 cm högt  (läst 1570 gånger)

Drömomhedemorahöns

  • Inlägg: 2
    • Närke
Hej!
Äntligen ska det bli av, vi ska bli med höns  ;D Fastnat för Hedemora och tänkte mig tre hönor och en tupp. Har inte tid/lust att bygga något själv så tänkte mig ett isolerat från lantliv. Kring denna ett portabelt hönsnät 112 cm högt och 50 m långt. På vintern tänkte jag mig ställa in hönshuset i växthuset så de har snöfri, vindskyddad yta att vara på. Eller är det onödigt med isolerat hönshus om man flyttar in hönshuset i växthuset.

Har ingen tidigare erfarenhet av höns så vill väldigt gärna höra vad ni tror :D

Det jag undrar över är storleken på hönshuset. Det är 147 cm långt, 76 cm brett och 82 cm högt. Kan de trivas och samsas  på så liten yta? Bor på landet så de kommer gå fritt ute när vi är hemma men behöver vara inne i hönshuset på natten. Om man kopplar el till stängslet håller det ute räven och de kan vara i hönsgården på dagen. Någon som har erfarenhet av portabelt hönsnät från gårdsshopen ? Håller 112 cm hönorna inne  ???



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

540 gäster, 9 användare (2 dolda)
xaelanar, skräptanten, Själv är bäste dräng, Anders Flix, Oskari, Radar, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser