Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tillstånd  (läst 1070 gånger)

zigurdsson

  • Inlägg: 12
    • Östergötland
Tillstånd
« skrivet: 07 mar-17 kl 22:45 »
Mejlade min kommun för 4 år sedan om hönor i villaområde. 4 hönor var OK då, idag är det ansökan som gäller. Ansökan skall innehålla grannars samtycke samtidigt så om de säger nej kan jag ändå få tillstånd eftersom helheten bedöms. Nu har jag fyra grannar men bara två nära som jag tänker fråga. 1 granne har redan sagt OK men den andra är mer skeptisk. Han gillade inte att jag skaffade kompost och så stod den nära honom med risk för lukt/råttor. Vad säger han då om höns :)



kurt

  • Inlägg: 3488
SV: Tillstånd
« Svar #1 skrivet: 08 mar-17 kl 03:31 »
Det är ju bara att förklara att just den grannen motsätter sig ALLT, och att kommen därför skall ignorera dess åsikter.

sonja på slätten

  • Inlägg: 2924
    • Halland
SV: Tillstånd
« Svar #2 skrivet: 08 mar-17 kl 18:29 »
Många bygger sitt hönshus i utkanten av sin trädgård. Alltså nära grannen. Det kan du ju undvika. Tänk också på att ha en mycket välordnad foderhantering,  annars kommer garanterat möss eller råttor, vilket inte är poppis hos grannar.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

740 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser