Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker en kvinna och bästa vän  (läst 1098 gånger)

martin6718

Söker en kvinna och bästa vän
« skrivet: 04 mar-17 kl 11:38 »
Är 45 år. Bor på landet och studerar och komponerar musik i egen autodidakt regi, det tycks vara mitt huvudsakliga kall även om jag ägnat mig mer åt skrivande eller målande under perioder.

Jag har ett enkelt deltidsjobb som försörjer mig och gör att jag kan tillbringa mycket tid i min studio och i naturens stillhet. Jag skulle vilja göra resor till ekobyar i Sydeuropa, till de stora metropolerna och flanera i parker, sitta på cafeer och samtala med människor, kanske leta upp andra konstnärer och byta erfarenheter, känna pulsen på Europa och den tid vi lever i. Jag skulle också vilja vandra i några av de sista urskogarna som finns i Sverige och Europa.

Jag har en världsbild som innefattar reinkarnation, karma och tror att universum styrs av en gudomlig intelligens. Tror på eget arbete, mod, tålamod, vilja, målmedvetenhet, kärlek, kommunikation, ärlighet, hederlighet och liv på andra planeter och mycket mer.

Jag uppskattar konversationer, bollande med ideer, kan se ett visst mått av sanning i de flesta åsikter och föreställningar människor i allmänhet har. Ideologier och rigorösa trosystem tråkar ut mig ganska fort, de är så begränsande. Jag välkomnar en människa som kan visa att jag har fel och därmed expandera min världssyn.

Är ganska fysisk, tycker mycket om närhet, martial arts, dans, yoga, taichi, bergsklättring sådana saker.

Har läst ganska många böcker i mitt liv, både skönlitteratur och facklitteratur; mest psykologi, filosofi men också skummat igenom många böcker om snickeri, alternativt husbyggande, mureri och odling, naturligtvis en massa böcker om konstmåleri, musikproduktion o dyl. Lyssnar en del på elektronisk musik, klassisk och 80 talsband som Depeche Mode, Yello, Dead Can Dance. Tycker mycket om film.

Är fiskvegetarian, har inga barn och är tveksam till att ta på mig ett sådant ansvar i dessa osäkra tider, odlar lite smått, har byggt växthus och hyser ett visst mått av självförsörjaranda och Off Grid. Att odla ger mig en slags djup ursprunglig glädje speciellt barfotad i kontakt med jordens energifält men jag kommer aldrig att bli någon trädgårdsmästare. Bästa lösningen för framtiden tror jag egentligen vore att bo i ett varmare land i en eco community med glada framtidstroende, andligt sinnade människor. Men jag tycker om Norden också.

Jag kan verkligen inte påstå att jag är någon lycklig människa men jag arbetar på att lära mig att leva livet bättre, känna tacksamhet över det jag har, förundras över vardagens magi, i meditation komma allt djupare i själens världar.

Det viktiga är om vi kan både leva parallellt och hitta platser att mötas och leka, utforska och samarbeta på.

Jag finns i Dalsland.

grönablad

• Skåne
SV: Söker en kvinna och bästa vän
« Svar #1 skrivet: 15 apr-17 kl 07:36 »
Åh ALLTSÅ....

Om det inte vore för att du bor så långt bort...så hade jag gärna träffats!

Du verkar ju helt fantastisk!

Hoppas att du hittar det du söker!

:) :)

martin6718

« Svar #2 skrivet: 15 apr-17 kl 15:12 »
Åh tack kära du! Det värmde i hjärtat.

grönablad

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 15 apr-17 kl 22:16 »
Varsågod!

Odla barfotad i kontakt med energifält, så spot on! :)

Fortsätt att leva och förundras!

:)

karen

• Östergötland
« Svar #4 skrivet: 16 apr-17 kl 21:27 »
Jag blir alldeles nyfiken på dig. Undrar hur du är i verkligheten? Det är så mycket som stämmer överens med hur jag tänker, gör och vill.
Om du är intresserad av en kvinna som bor i skogen utanför Ödeshög och dessutom är ca 10 år äldre än dig får du gärna höra av dig.
Kram Karin

martin6718

« Svar #5 skrivet: 18 apr-17 kl 11:03 »
Åh i verkliga verkligheten, det undrar jag också :)

karen

• Östergötland
« Svar #6 skrivet: 19 apr-17 kl 06:27 »
Det var inte det jag undrade,fast det kan man ju också undra :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser