Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ford mondeo batteri som laddas ur  (läst 7806 gånger)

Skogsvilde

  • Inlägg: 16939
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Ford mondeo batteri som laddas ur
« Svar #20 skrivet: 21 jul-17 kl 14:34 »
Huh. Den står i ladan...

Tack för tips! Jag har inte hunnit göra mer än konstatera att bilen går trots att jag kopplar ur batteriet samt att spänningen över batteriet stiger från 12,5 till 14,4 V när jag startar motorn. Så laddningen från generatorn fungerar.

kompisen hade sin terrängbil stående i carporten med låg 1 i och inkopplad fyrhjulsdrift. det blev något fel i tändsystemet så startmotorn slog i och bilen började tuffa framåt. batteriet var slut när bilen gåt rakt igenom väggen till carporten ovh tagit sig upp på verandan och in i köket.

en bil började brinna för mig helt appropå, det tillskriver jag musjävlar som käkat på kablarna och skapat en kortis på fel ställe.

Så...  en battierifrånskiljare eller lossa på kablarna är att rekomendera.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

andtol

  • Gäst
SV: Ford mondeo batteri som laddas ur
« Svar #21 skrivet: 21 jul-17 kl 14:40 »
Batterifrånskiljare? Huvudströmbrytare?

Skogsvilde

  • Inlägg: 16939
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Ford mondeo batteri som laddas ur
« Svar #22 skrivet: 21 jul-17 kl 14:46 »
Batterifrånskiljare? Huvudströmbrytare?

Precis. du kan för att hålla igång klocka och radiominne ha dit en hängsäkring på 0,5-1Amp som bypass.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

663 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser