Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ang kastrering  (läst 1763 gånger)

ingridddm

  • Inlägg: 13
    • -
ang kastrering
« skrivet: 14 aug-14 kl 09:01 »
Har nyligen pratat me distriktsveterinär om att kastrera min bockkilling.
Enligt veterinären ska killingen ha en stelkrampspruta 1 månad innan kastration(som kostar 500:-). Sen kastrering (800-900:-) samt nästa dos av stelkrampsprutan (antar att den också ligger på 500:-).
Brukar det vara såhär? O brukar priserna vara så pass?
/förvirrad

 

Angelslund

  • Inlägg: 23
  • SINGEL
    • Skåne
SV: ang kastrering
« Svar #1 skrivet: 21 aug-14 kl 15:20 »
Hej.
Ja runt två tusen spänn. Det stämmer. Kanske lite och ta i vad gäller telkrampsprutorna.
Dock ser jag en skillnad i hur det skall vara. Den första sprutan tages 4 veckor innan den andra. sedan måste det gå ytterligare 2 veckor innan kastreringen.

Blev det mindre förvirrande :)

mosesmia

  • Inlägg: 261
    • Lappland
SV: ang kastrering
« Svar #2 skrivet: 24 sep-14 kl 17:23 »
Hej
Det är väldigt olika mellan olika veterinärer. Vi betalade endast 700kr och behövde inte ge några sprutor före eller efter. Och det var en kastrering var de tog bort kulorna.
Bor på landet med våra Lappgetter, Värmlandsfår, Fjällnäsfår, Bin och några kaniner.

trassla

  • Gäst
SV: ang kastrering
« Svar #3 skrivet: 24 sep-14 kl 20:27 »
När jag kastrerade min bock, så fick han ingen stelkrampsspruta före. Veterinären kom hit hem och utförde ingreppet, jag betalade runt 2000 kr.

Angelslund

  • Inlägg: 23
  • SINGEL
    • Skåne
SV: ang kastrering
« Svar #4 skrivet: 25 sep-14 kl 09:53 »
Opålitliga veterinärer kan jag tycka (:)

SussiloII

  • Inlägg: 580
    • Småland
SV: ang kastrering
« Svar #5 skrivet: 28 sep-14 kl 11:50 »
Billigast blir det om man kan ta bocken till veterinärmottagningen och göra ingreppet där.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

583 gäster, 7 användare (2 dolda)
xaelanar, skräptanten, von tratt, reimersro, javill

* Forum

* Om tidningen Åter



- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser