Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  -10 och hur gör jag?  (läst 1312 gånger)

berglundskan

  • Inlägg: 64
    • Västmanland
    • thelifeinmöklinta
-10 och hur gör jag?
« skrivet: 17 dec-09 kl 06:05 »
Mina 2 ankor (blå+gul) har ett litet hus till sig. Törs jag släppa ut dom nu när det är kallt ute?
I går när det var -6 så la dom sig ner och värmde fötterna när dom var ute.
Bor i rött torp med man, 2 barn, 2 katter, 2 kaniner, 2 ankor & 1 get. www.moklintabrollop.blogg.se

Doris och Börje

  • Inlägg: 3736
    • Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
SV: -10 och hur gör jag?
« Svar #1 skrivet: 17 dec-09 kl 06:14 »
Ja, det vågar du!

Har fyra ankor som får trippa ute om de vill i alla årstider, och oftast vill de ut med!
Jo, ibland värmer de fötterna men annars smyger de runt här som vanligt.

Brukar slänga ut lite foder här och där så de har lite att pyssla med nu när de inte kan jaga sniglar och annat ankmums.
Jag brukar hacka hål på isen i mina ankors damm ända tills den bottenfryser.
När det inte går att bada mer sitter de på isen och ser ut som de väntar på att den ska tina upp...
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Snarrbon

  • Inlägg: 1318
  • Om du inte provar vet du inte om det går
    • Skåne
    • Mettes kaniner
SV: -10 och hur gör jag?
« Svar #2 skrivet: 17 dec-09 kl 11:25 »
När dom ligger där på isen o värmer benen skall man då vara rädd att dom fryser fast i isen? Det har jag hört nångång.
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

ieenilorac

  • Inlägg: 8434
  • www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: -10 och hur gör jag?
« Svar #3 skrivet: 17 dec-09 kl 11:48 »
Nej, jag har aldrig hört talas om några fåglar, vilda eller tama, som fryser fast när de är ovanpå isen, det händer när de är i en liten vak, som undan för undan fryser till runt dem, och de är försvagade av kyla och brist på mat så att de inte orkar ta sig upp.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

gibbonso

  • Inlägg: 84
    • Västergötland
SV: -10 och hur gör jag?
« Svar #4 skrivet: 29 dec-09 kl 22:18 »
mina svensk gul vill inte ens vara ute när det är minus dom bara lägger sig ner och värmer fötterna medans dom skakar och sedan så går dom in när dom får möjlighet till det.
Gris- och bibonde


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

457 gäster, 5 användare
von tratt, Trolle_85, alternaiv, Tillkvist, Madlightz

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser