Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:   en död anka  (läst 2444 gånger)

challe:)

  • Inlägg: 188
    • Småland
en död anka
« skrivet: 21 dec-10 kl 18:41 »
hej!
när jag kom ut till mina ankor så låg det en död anka :'( mitt på golvet. Den hade inga yttre skador den var bara hård som sten. dom andra ankorna var lite förlamade eller dom ställde sig upp gick några steg trillade ihop och ålade sig fram sig till maten och vattnet. eller var dom bara trötta för det var vid 18.00. för när jag var där igår var "den som är död" nu lite hängig men dom andra var normala. Vad kan det vara för något för något den har dött av?
väldigt tacksam för svar!ojjoj glömde säga att det löpsanks hane som är 9månader
mvh charlie
« Senast ändrad: 21 dec-10 kl 18:47 av challe:) »
Här bor hästar,hund,katter, Blekingeankor, höns:sebright, dv kochin,silkes,lomhann, dorking och ett gäng blandraser!

gernsö

  • Inlägg: 2034
    • Skåne
SV: en död anka
« Svar #1 skrivet: 21 dec-10 kl 19:27 »
går de inne eller ute, förfrysning
mager, mask?
äter och dricker de som de ska
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Minnas

  • Inlägg: 297
    • Dalarna
    • Rensbyn´s Höns
SV: en död anka
« Svar #2 skrivet: 21 dec-10 kl 19:54 »
Hur kallt har dom ? Löpankor kan vara lite känsliga för kyla.

challe:)

  • Inlägg: 188
    • Småland
SV: en död anka
« Svar #3 skrivet: 21 dec-10 kl 20:30 »
dom är inne i ett murat hus utan värme källa. dom har varit jätte pigga tillsdet blev lite kallare
Här bor hästar,hund,katter, Blekingeankor, höns:sebright, dv kochin,silkes,lomhann, dorking och ett gäng blandraser!

gernsö

  • Inlägg: 2034
    • Skåne
SV: en död anka
« Svar #4 skrivet: 21 dec-10 kl 20:39 »
har du lyft och kännt på dem, är de i bra hull, för svaga ankor brukar släpa sig fram liksom.
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

challe:)

  • Inlägg: 188
    • Småland
SV: en död anka
« Svar #5 skrivet: 21 dec-10 kl 20:51 »
nä inte direkt dom är ganska feta. ska någ fiksa ett lite mindre hus imon som ligger vid huset så jag kan ha värmelampa.
Här bor hästar,hund,katter, Blekingeankor, höns:sebright, dv kochin,silkes,lomhann, dorking och ett gäng blandraser!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

592 gäster, 2 användare
xaelanar, Tiomilaskogen

* Forum

* Om tidningen Åter



Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser