Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Omogna plommon  (läst 2913 gånger)

Alba

  • Inlägg: 897
    • Södermanland
Omogna plommon
« skrivet: 01 sep-09 kl 12:36 »
Äsch, i förrgår rasade en hel gren på plommonträdet. Det blir mycket frukt i år!
Men vad göra med alla omogna plommon på grenen?

Jag vet inte vad det är för sort, bara att de var skördeklara i slutet av september-mitten av oktober förra året.
Några förslag? Chutney kanske? Sylt?

Hälsningar / Alba
Trädgårdsmästare, viltrehabiliterare, mångsysslare som bor med sambo, finaste dottern och två sällskapskaniner i ett litet torp vid vägs ände

sakata

  • Inlägg: 2
SV: Omogna plommon
« Svar #1 skrivet: 02 okt-09 kl 00:15 »
Olika från sort till sort, en del kan vila till sej mognad andra inte, chutney!

Alba

  • Inlägg: 897
    • Södermanland
SV: Omogna plommon
« Svar #2 skrivet: 10 nov-09 kl 14:31 »
Lät helt enkelt grenen hänga kvar. Den hade inte brutits helt så plommonen mognade faktiskt lika bra som de övriga i trädet!
:-) / Alba
Trädgårdsmästare, viltrehabiliterare, mångsysslare som bor med sambo, finaste dottern och två sällskapskaniner i ett litet torp vid vägs ände

mr. burns

  • Inlägg: 441
SV: Omogna plommon
« Svar #3 skrivet: 10 nov-09 kl 19:31 »
Djävla dumt o komma så här i efterhand jag vet. :-[
Men tills nästa år, gallra bort de flesta karten så slipper du trasiga trän och får supergoda plommon. (Jag har för mig att det skall vara 10 bladpar/plommon eller något sådant).


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

512 gäster, 4 användare
ManPåGården, RindertD, Oskari, Lena Jensen

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser