Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Majrova  (läst 1401 gånger)

JohannaMaria

  • Inlägg: 196
Majrova
« skrivet: 01 feb-16 kl 18:16 »
Prenumererar på grönsaker och har precis fått hem två majrovor. Har någon något bra tips på vad jag kan laga med dem?
Mvh Johanna

lichiplommon

  • Inlägg: 542
    • Hälsingland
SV: Majrova
« Svar #1 skrivet: 01 feb-16 kl 19:52 »
Prenumererar på grönsaker och har precis fått hem två majrovor. Har någon något bra tips på vad jag kan laga med dem?
Mvh Johanna
används ungefär som kålrot...
här några förslag:
-rotmos
-riven i en sallad tillsammans med morötter lite citron och olja (mer morötter än majrova)
-koka helt i saltvatten, när den är nästan igenom, ta ut den, skär i 1cm tjocka skivor och stek dem i olja, strö lite riven ost på de som du låter smälta kort innan du tar ut dem stekpannan... serveras då tex med potatis.
- kör ungsbakade rotfrukter dvs majrova, morötter, potatis, palsternackor och gör en filsås därtilll

......
 

JohannaMaria

  • Inlägg: 196
SV: Majrova
« Svar #2 skrivet: 06 feb-16 kl 18:15 »
Tack för bra tips, det ska jag genast prova! :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

609 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser