Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tuppen rasist?  (läst 1161 gånger)

ojkooj

  • Inlägg: 108
  • 2 Brahma
    • -
Tuppen rasist?
« skrivet: 26 aug-16 kl 14:30 »
Hej!

Jag undrar om tuppen bryr sig om vilken ras det är? Om man har ett gäng höns med olika beskrivning i passet. Är det säkert att han har det trevligt med alla eller kommer han bara i de de med samma pass som han själv?

Finns det någon nackdel med att ha blandade höns? Vad händer med mixar? Man kanske får fram urhönan?

Johan

Skogsvilde

  • Inlägg: 16954
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Tuppen rasist?
« Svar #1 skrivet: 26 aug-16 kl 14:51 »
Vi har mixade grupper, och jag har inte direkt sett att tuppen gör någon skillnad.  Han är lite tuffare mot som nya hönorna men verkar anse att det inte spelar någon roll vilken av damerna som får en herdestund mellan varven.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Bösahusarn

  • Inlägg: 1271
  • Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Tuppen rasist?
« Svar #2 skrivet: 26 aug-16 kl 15:27 »
Nja det är väl främst en fråga om storlek....stor tupp o liten höna eller tvärtom kan bli konstigt.
Det är aldrig för sent att ge upp.

sonja på slätten

  • Inlägg: 2924
    • Halland
SV: Tuppen rasist?
« Svar #3 skrivet: 26 aug-16 kl 15:53 »
Vissa tuppar kan vara rasister. Mina W-tuppar jagar bort K-hönor från sitt område.  Mina K-tuppar däremot välkomnar glatt alla av honkön, oavsett ras.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

ojkooj

  • Inlägg: 108
  • 2 Brahma
    • -
SV: Tuppen rasist?
« Svar #4 skrivet: 26 aug-16 kl 16:06 »
Ok. Tack!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

788 gäster, 2 användare
Veztra, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser