Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  HÖNS!!!!-Almanacka  (läst 53830 gånger)

Rakadero

  • Inlägg: 3188
    • Västergötland
    • Reflections of Rachel
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #240 skrivet: 23 nov-10 kl 11:29 »
Den är ju förminskad också, den finns ju i original i den andra datorn, men jag kan ju inte lägga in så stora foton väl? Har för mig att man måste hålla på att förminska och trixa för att få in dem. Men det går ju skicka direkt till njura om det finns intresse?

Fast jag tycker fortfarande att det är lite mörkt fotot...
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Johanna Sareklint

  • Inlägg: 615
    • Blekinge
    • Johannas hörna
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #241 skrivet: 23 nov-10 kl 15:25 »
du behöver framför allt skicka filer med högupplösning (om de ska med i almanackan och tryckas).
Vad var det i hönsens julklapp? undrar nyfiken ;)
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

Rakadero

  • Inlägg: 3188
    • Västergötland
    • Reflections of Rachel
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #242 skrivet: 23 nov-10 kl 16:16 »
Det var faktiskt ingenting i just den julklappen, det var bara en tom låda inslagen i papper, men ovanpå la jag lite solrosfrön för att de skulle visa lite intresse för den!

(de fick andra julklappar sen, russin och annat godis)
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Johanna Sareklint

  • Inlägg: 615
    • Blekinge
    • Johannas hörna
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #243 skrivet: 23 nov-10 kl 16:21 »
(de fick andra julklappar sen, russin och annat godis)

 ;D ;D ;D Sött!
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

Njura

  • Inlägg: 806
  • fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #244 skrivet: 25 nov-10 kl 19:09 »
Nu har jag samlat bilder... men det finns 6 "osäkra platser...eller 3lediga platser och 3 kanske lediga. Jag behöver som sagt fler SNÖbilder!  ;D hela sverige är väll snötäckt nu så ut o fota!!!! :)
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #245 skrivet: 25 nov-10 kl 20:08 »
Ursäkta... Men VAFAN är det här för jävla tjafs här inne? Har inte kollat i denna tråden på några dagar, så kommer man in och läser och... Jag orkar inte ens läsa klart, shit alltså, människor.  :o

Hade tänkt från början att det var NJURA som skulle välja ut de 5 bästa bilderna då jag absolut inte kan bestämma mig utan snarare bara lägga in flera. Sedan får de andra tycka som de vill om övriga bilderna, men det är Njura som har gjort valet vilka 5 bidrag från mig som man får rösta på.

Herregud...
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Njura

  • Inlägg: 806
  • fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #246 skrivet: 25 nov-10 kl 20:17 »
Ursäkta... Men VAFAN är det här för jävla tjafs här inne? Har inte kollat i denna tråden på några dagar, så kommer man in och läser och... Jag orkar inte ens läsa klart, shit alltså, människor.  :o

Hade tänkt från början att det var NJURA som skulle välja ut de 5 bästa bilderna då jag absolut inte kan bestämma mig utan snarare bara lägga in flera. Sedan får de andra tycka som de vill om övriga bilderna, men det är Njura som har gjort valet vilka 5 bidrag från mig som man får rösta på.

Herregud...
Vi har slutat med shafset i denna tråden och alla är vänner. Jag försöker få in bilder nu och bryr mig inte om bildantalen............... jag säger nu snarare kvalitet ist för kvantitet.
Så SNÄLLA starta inte en massa nya gräl >.<!


Så..... någon med en fin vinterbild än?  :-[ ;)
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #247 skrivet: 25 nov-10 kl 20:21 »
Har pallrat mig igenom resten nu, kokande efter ett inlägg jag retade upp mig på rejält *som jag slutade läsa vid förra gången*, men säger inte vilket. ;) ;D

*ah... Lugnar mig* ...... Jag tror inte denna dagen var den ultimata för mig att gå in på denna tråd.  :-[ *hade nyss suttit och krånglat och dampat loss på en annan grej innan, så irritationen hade väll kanske inte släppt riktigt.  :-[*
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Johanna Sareklint

  • Inlägg: 615
    • Blekinge
    • Johannas hörna
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #248 skrivet: 25 nov-10 kl 22:13 »
  :P

Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

Njura

  • Inlägg: 806
  • fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #249 skrivet: 25 nov-10 kl 22:27 »
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Whippet

  • Inlägg: 549
  • Fler självhushållare i världen
    • Norrbotten
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #250 skrivet: 25 nov-10 kl 22:42 »
Njura: Har du kollat runt om priser? Vart verkar det hamna? Hinner vi få den till jul?

 :-* /Anette
Vi är ett par med 2-årig son som har en Hamiltonstövare, en Border Collie, tre bondkatter, 5+1 blandrasfår, 5+2(+1 kyckling) blandrashöns, 2 linderödgyltor. Såsmåningom kommer det Fjällnära Fjällkor och kanske någon get och häst :)

Aklejan

  • Inlägg: 332
    • -
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #251 skrivet: 26 nov-10 kl 13:31 »
  :P



Wow!!! Vilka höns du har...vilka bilder!  :o :P

Njura

  • Inlägg: 806
  • fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #252 skrivet: 26 nov-10 kl 15:07 »
Njura: Har du kollat runt om priser? Vart verkar det hamna? Hinner vi få den till jul?

 :-* /Anette
Just nu är det julkampanj på kalendrarna så det är halva priset altså 63 kr st. det blir även billigare ju fler man köper :) jag har som mål att den ska vara klar till jul!  ;D
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Granbackstove

  • Inlägg: 814
    • Uppland
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #253 skrivet: 26 nov-10 kl 16:05 »
Just nu är det julkampanj på kalendrarna så det är halva priset altså 63 kr st. det blir även billigare ju fler man köper :) jag har som mål att den ska vara klar till jul!  ;D
*håller tummarna*
Har genbank för bland annat sybehör och blomkrukor från 1900-talet.

Johanna Sareklint

  • Inlägg: 615
    • Blekinge
    • Johannas hörna
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #254 skrivet: 26 nov-10 kl 17:07 »
Wow!!! Vilka höns du har...vilka bilder!  :o :P
Svarthöns är helt enkelt så himla snygga!!!!  ;D ;D ;D
Tack
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

oskar98

  • Inlägg: 2810
  • Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #255 skrivet: 28 nov-10 kl 20:02 »
Nu har jag inte hängt med!
Vilka bilder ska vara i Almenackan??
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

sallyzevenwacht

  • Inlägg: 597
    • Halland
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #256 skrivet: 28 nov-10 kl 20:07 »
det har vi inte bestämmt riktigt än, TS håller på med det tror jag... Har du tagit bort dina bilder som var för många? ;D ::)
Dv. höns, undulater & ragdoll

Njura

  • Inlägg: 806
  • fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #257 skrivet: 28 nov-10 kl 20:08 »
Jag kämpar på att välja bilder men jag behöver som sagt fler vinterbilder :)
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Svarthönan

  • Inlägg: 922
    • Skåne
    • Sorbiska ägg
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #258 skrivet: 28 nov-10 kl 20:45 »
Här är en snöbild:


Gudrun, blandras

Fuglemakeren!

  • Inlägg: 365
    • Norge
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #259 skrivet: 28 nov-10 kl 20:51 »
"Åh Gudrun" citat från Svartlien... fin bild!
www.fuglemakeren.net
sultan, malay, MES, chabo, silke, dvärgsilke


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

517 gäster, 4 användare
javill, Luffsen, Sebastian Berggren, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser