Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Svedjeråg  (läst 5175 gånger)

Björkbacka gård

  • Inlägg: 57
  • hönor och saker och en dröm om självhushållning
    • Blekinge
    • Björkbacka
Svedjeråg
« skrivet: 31 jul-14 kl 21:03 »
Hej
Är det någon som vet var man får tag i utsäde till svedjeråg ? Den gamla sorten som blir upptill två meter!
det du inte gör idag kan du göra i morgon

Che Guevara

  • Gäst
SV: Svedjeråg
« Svar #1 skrivet: 31 jul-14 kl 22:12 »
Heter det inte Sesam som bevarar gamla sorter ?   Hitta nu :) http://www.foreningensesam.se/
« Senast ändrad: 01 aug-14 kl 09:31 av Che Guevara »

 

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: Svedjeråg
« Svar #2 skrivet: 01 aug-14 kl 03:11 »

Björkbacka gård

  • Inlägg: 57
  • hönor och saker och en dröm om självhushållning
    • Blekinge
    • Björkbacka
SV: Svedjeråg
« Svar #3 skrivet: 01 aug-14 kl 06:03 »
Hej där säljer de ju bara mjöl inte utsäde?
det du inte gör idag kan du göra i morgon

Linus K

  • Inlägg: 12
    • Halland
SV: Svedjeråg
« Svar #4 skrivet: 18 aug-14 kl 09:03 »
Hej!

Jag odlar KRAV-certifierad Svedjeråg, så antingen kan man köpa utsäde av direkt av mig (0735758159) eller av Limabacka Kvarn (0340665449) , dit jag brukar leverera det. Har även Petkus vårråg. Bor utanför Varberg.

//Linus

Linus K

  • Inlägg: 12
    • Halland
SV: Svedjeråg
« Svar #5 skrivet: 01 nov-14 kl 22:23 »
Hej igen! Det var stort intresse för svedjeråg, kul! Dock är den nu så gott som slut för i år, bara Petkus vårråg kvar om någon är intresserad (kan vara det mest lättodlade som finns), men förhoppningsvis finns det mer svedjeråg nästa år! :)

Marinathan

  • Inlägg: 1
    • Dalsland
SV: Svedjeråg
« Svar #6 skrivet: 05 dec-14 kl 12:12 »
Hej.
Vet inte om du fick tag i utsäde för svedjeråg men annars säljer vi det här i vår butik (85:-/kg). Halmens hus i Bengtsfors.
Är det någon som odlar detta och som skulle vara intresserad av att leverera färdig halm till oss på Halmens hus så är vi väldigt intresserade av det.
All info om Halmens hus hittar ni på www.halmenshus.com
/Maria

Linus K

  • Inlägg: 12
    • Halland
SV: Svedjeråg
« Svar #7 skrivet: 19 jan-15 kl 21:15 »
Det utsädet kommer nog från mig, om inte ni har fler leverantörer! :) Nästa år är vi två som har svedjeråg här i Varbergstrakten, och desto större areal, så förhoppningsvis kommer det finnas gott om utsäde. Om ni är intresserade av halm så kan jag nog skära ned en liten bit till detta (Slöjdhalm skördas då säden är omogen, va?) Hör av er till mig i så fall!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

784 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser