Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lamm som inte står upp  (läst 1048 gånger)

johankinden

  • Inlägg: 18
    • Dalarna
Lamm som inte står upp
« skrivet: 14 apr-12 kl 22:29 »
en tacka lammade tvillingar igår, den förstfödde mår prima med den andra kan inte ställa sig upp, ville inte låta lammet dö då det var piggt men kunde inte stå, lammet fick råmjölk och sedan har jag gett lammet mjölk under ett dygn nu tillsammans med selen men det verkar inte hjälpa, det kan vara en missbildningen men inget som syns, någon som har något tips vad man kan göra? lammet försöker ställa sig upp men det är bakbena som inte bär, När man hjälper det så kan det stå ett litet tag ibland, det har gått nån meter någon gång men sedan rammlar det ihop igen. Tacksam för tips. det är av rasen gotlandsfår

SoleSan

  • Inlägg: 30
  • Jag är stark, när jag orkar...
    • Uppland
    • www.vitalarevovve.blogg.se
SV: Lamm som inte står upp
« Svar #1 skrivet: 15 apr-12 kl 11:42 »
Kolla med veterinär, kan vara en b-vitamin brist...om, så är det bråttom!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

526 gäster, 7 användare (2 dolda)
von tratt, tuslus, Tli, simon.arvestrand, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser