Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Varg hos fåren  (läst 837 gånger)

MonaW

  • Inlägg: 978
    • Västmanland
    • Monas sida
Varg hos fåren
« skrivet: 31 jul-08 kl 18:29 »
Läste om rävungen intill fåren och tyckte det var lite spännande. Jag har jobbat sex dagar, åkt tidigt och kommit hem sent varje kväll och inte pratat med någon. Idag fick jag veta att en varg blivit sedd precis intill mina får en kväll. Vargen hade inte alls intresserat sig för fåren utan jagat sork och varit upptagen med det. Flera personer hade stått och tittat på den, fotograferat och filmat men vargen hade inte reagerat. Bara att vara tacksam att den inte gett sig på fåren. Hoppas att den vandrat vidare. Vi har varg i alla väderstreck redan så om den här vargen söker eget revir hittar den nog inget här i trakten.
Åsenfår, hundar och katter

christine

  • Inlägg: 1693
  • Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
SV: Varg hos fåren
« Svar #1 skrivet: 31 jul-08 kl 20:07 »
Jag bor i ett vargrevir men har inte sett någon. Har dock också vilt elstängsel om mina får och kor.  ;)
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

Vargerik

  • Gäst
SV: Varg hos fåren
« Svar #2 skrivet: 31 jul-08 kl 21:13 »
Ser man varg ska man inte stå och beundra den (även om det är svårt) utan gapa, skrik slå ihop metallföremål så att de blir skrämda och sticker till skogs. Ett förebyggande arbete för att hålla detta underbara rovdjur skyggt. Såg dom om det var ett ungdjur? Var bor du? Inte har du tillgång till foton?

Ursäkta min besserwisserton...

MonaW

  • Inlägg: 978
    • Västmanland
    • Monas sida
SV: Varg hos fåren
« Svar #3 skrivet: 01 aug-08 kl 10:18 »
Vargerik: De stod säkert väldigt tysta för att inte skrämma vargen. De påstår att de såg att det var ett ungdjur och det skulle fotona utvisa också. Eftersom det var kväll och de bara hade mobilkameror blev det visst inte så bra bilder. Däremot var det någon som hade videokamera, där skulle det synas bättre sade den som berättade för mig. Har tänkt att jag skulle försöka få se bilderna men jag känner inte personerna i fråga. Jag bor i Ramsberg, mitt i Vargriket, har nära till Grimsö. Många som jobbar där bor här i närheten.
Åsenfår, hundar och katter


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

745 gäster, 2 användare (1 dolda)
torbjorn

* Forum

* Om tidningen Åter



- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser