Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  bockskynke?  (läst 1358 gånger)

kompostberta

  • Gäst
bockskynke?
« skrivet: 02 okt-10 kl 07:39 »
Någon som har erfarenhet av "bock-skynken" ??? Har provat ett baggskynke på min jämtbock så att han skulle kunna gå tillsammans m getterna tills det var dax för att reproducera sig :),.Frid å fröjd i 10 dagar sen klev han helt sonika ur det. Det ville liksom inte stanna där det skkulle vara utan halkade bakåt.. Efter en mindre förbättring satt det där igen tills nu i morse när jag såg att det var borta igen,.Förmodligen blir min första killning tidigare än vad jag planerat..Nån som har hållbara tips på hur man kan göra??//

Sussilo

  • Gäst
SV: bockskynke?
« Svar #1 skrivet: 02 okt-10 kl 09:56 »
Baggskynket är antagligen för stort för bocken. Det är inte lätt att få "bockförkläden" att sitta kvar på en rörlig och klipsk bock och man måste ha koll. Prova att fästa förklädet/skynket ordentligt så det sitter tätt utan att spänna. Fäst kraftigt snöre/rem på skynkets övre del (vid bockens rygg/manke) och fäst i bockens halsband. Fäst på samma sätt snöre/rem på skynkets kant mitt på bockens mage och dra snöret mellan bockens framben och fäst i halsbandet. Jag skulle ta in bocken på nätterna när det är svårt att ha koll.
« Senast ändrad: 02 okt-10 kl 10:07 av Sussilo »


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

787 gäster, 4 användare (1 dolda)
Gröfre Slissing, Besksöta, mommo

* Forum

* Om tidningen Åter



- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser