Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mina nya höns sitter ute på natten  (läst 1100 gånger)

3hönor

  • Inlägg: 24
    • Uppland
Mina nya höns sitter ute på natten
« skrivet: 02 sep-16 kl 18:45 »
Har köpt två nya hönor som inte går in i hönshuset till natten. Jag har lyckats att bära in dem ett par gånger men annars sitter dem ute (som jag tror) hela natten i ur och skur. En av dem går in och värper i redet( förmodligen på förmiddagen). Den andra har inte börjat värpa ännu. Vad ska jag göra?

Daniel_Wikman

  • Gäst
SV: Mina nya höns sitter ute på natten
« Svar #1 skrivet: 02 sep-16 kl 21:14 »
Vänta in vinterkylan så går dom nog in. Jag har samma situation med min senaste flock, dom har knappt varit inne i hönshuset förutom att värpa och äta. Sittpinnarna i hönshuset är orörda (syns på dammet). Dom har en sittpinne utomhus i hönsgården under tak som verkar vara favoritplatsen.

Nordic Vargtand

  • Inlägg: 3645
    • Hälsingland
SV: Mina nya höns sitter ute på natten
« Svar #2 skrivet: 03 sep-16 kl 18:03 »
Ja, det är helt normalt tror jag, sådana var mina också, de trivdes bättre ute i naturen men tog in dem ändå på grund av risken för rovdjur, jag fick också lyfta in många av dem, resten fick jag valla in med ledkäppar som stängde av sidorna.
Слава Україні! Героям слава!

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.

3hönor

  • Inlägg: 24
    • Uppland
SV: Mina nya höns sitter ute på natten
« Svar #3 skrivet: 03 sep-16 kl 18:11 »
Tack för svaren! Då ska jag skynda på med taket som jag planerat.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

647 gäster, 1 användare
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser