Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vingarna "glider ner"  (läst 1581 gånger)

bonde456

  • Inlägg: 3
    • Norrbotten
Vingarna "glider ner"
« skrivet: 29 jun-14 kl 22:17 »
Vi har 3 gäss som är 8 veckor men jag ser nu att en av gässen får hela tiden lyfta upp vingarna då dom liksom "glider ner"
tycker det ser ut att vara extra mycket på kvällen då dom faller ner ca 5 cm innan den lyfter upp vingarna igen.
är det något fel eller växer den helt enkelt så snabbt att muskulaturen inte hänger med.

Vi skulle egentligen ha 2 gäss men fick denna på köpet då den var så liten att man inte trodde den skulle överleva, den har på dom senaste 3 veckorna växt mycket mer än dom andra och är nu lika stor.

skogsbonne

  • Inlägg: 802
    • Värmland
SV: Vingarna "glider ner"
« Svar #1 skrivet: 08 jul-14 kl 22:05 »
För mycket bra mat ;)

Nina K

  • Inlägg: 1032
    • Skåne
SV: Vingarna "glider ner"
« Svar #2 skrivet: 08 jul-14 kl 22:18 »
Du behöver nog inte vara orolig. De har nog inte byggt upp musklerna tillräckligt för extra tyngden av fjädrarna.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

638 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser