Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Prissättning sorthonung  (läst 1349 gånger)

Fundersam

  • Inlägg: 348
    • Västmanland
Prissättning sorthonung
« skrivet: 26 aug-17 kl 13:53 »
Vad anser ni är rimligt att ta betalt för sorthonung tappat på 350g burk? Exempelvis Lind, Ljung mm.Någon som säljer här och provat var smärtgränden går? Sorthonung kräver ju en hel del merarbete och extrajobb som jag såklart vill ha betalt för om det ska vara lönt att hålla på med. Jag har tidigare sålt sorthonung på 350g för 60:- per burk vilket kanske var väl billigt. Det sålde bra och ingen klagade på priset.

Små

  • Inlägg: 922
    • Skåne
SV: Prissättning sorthonung
« Svar #1 skrivet: 26 aug-17 kl 19:06 »
170 kr är mycket bra betalt, tycker jag

Thomas_

  • Inlägg: 2203
  • Biodlare sen tidigt 90-tal. Finsnickare sen -97.
    • Skåne
SV: Prissättning sorthonung
« Svar #2 skrivet: 27 aug-17 kl 20:38 »
Någon smärtgräns känner jag inte till. 250 g går det finfint att få 67:- plus 12% moms för. Dvs 268:- plus moms per kg. Jag har kollegor som tar både 75:- och 84:- plus moms för 250 gram, lite beroende på var i landet den säljs.
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare.

Små

  • Inlägg: 922
    • Skåne
SV: Prissättning sorthonung
« Svar #3 skrivet: 29 aug-17 kl 10:33 »
Jag skulle gärna gå en kurs i marknadsföring hos den biodlaren...

Thomas_

  • Inlägg: 2203
  • Biodlare sen tidigt 90-tal. Finsnickare sen -97.
    • Skåne
SV: Prissättning sorthonung
« Svar #4 skrivet: 29 aug-17 kl 21:27 »
Jag skulle gärna gå en kurs i marknadsföring hos den biodlaren...

Han har nog inte tid att hålla kurser...

Själv tycker jag det är underbart att ha ett yrke där man inte behöver marknadsföra sig ett endaste dugg. Jag känner ingen Biodlare som vare sig har honung över i juni månad eller har tillräckligt med antal bisamhällen till alla de som vill hyra pollinatörer. Priset är absolut ingenting som avskräcker kunderna. Ha is i magen och kör hårt!
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

521 gäster, 5 användare (1 dolda)
xaelanar, fri, karsan, magtob

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser