Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Läs om biodling i Alternativs Handbok!  (läst 12582 gånger)

Halte

• Gäst
Läs om biodling i Alternativs Handbok!
« skrivet: 09 nov-11 kl 17:26 »
Letar du efter information inom ämnet biodling? Ta en titt i Alternativs Handbok! Handboken är en kunskapsbank för självhushållning och där står redan mycket matnyttig information som kan hjälpa den kunskapstörstande.

Du är också varmt välkommen att registrera dig där för att bidra med just dina kunskaper, antingen som nya ämnen eller som tillägg till redan befintliga.

>> Till "Biodling" i Handboken
>> Till Handbokens startsida

Bettylisious

• bild 2012
    • Övriga världen
SV: Läs om biodling i Alternativs Handbok!
« Svar #1 skrivet: 28 sep-12 kl 21:09 »
det är ju himla synd att när jag läst igenom informationen så hittar jag inte vad jag behöver fa göra en bikupa o dyl..och vart hittar man bina då?? ??? :o ja just det, man måste kanske köpa en bok först  :P
Bettylisious

Freds

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 11 okt-13 kl 09:44 »
I princip får man inte flytta bin från en församling till en annan. = Köp bin lokalt, kolla om det finns en biodlarförening där du tänker ha kupan.

Edward.

• A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
« Svar #3 skrivet: 11 okt-13 kl 13:02 »
I princip får man inte flytta bin från en församling till en annan. = Köp bin lokalt, kolla om det finns en biodlarförening där du tänker ha kupan.

Nja, om man får dom besiktad av en bi tillsynsman går det utmärkt att flytta mellan församlingar (:)

Sen är det bra att köpa lokalt, mindre transporter, frakten kan bli nog så dyr som bina  :o + allt tid och arbete.

Kolla efter lokal föreningar http://www.biodlarna.se/website1/1.0.1.0/4/1/

mvh Edward  :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

LusseLucidor

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 27 okt-14 kl 19:31 »
Hej. Jag har en bok om biodling som jag vill sälja. BOKEN OM BINA, av Alexander Lundgren och Gösta Notini, utgiven av Bonnier 1943. En fin raritet. Har själv köpt den på antikvariat för 480 kronor, och säljer till samma pris. Jag kan inte hitta någon länk till hur man annonserar här, därför skriver här istället. Om någon kan säga hur man annonserar här skriv gärna. Ni kan ringa på 0739 - 71 66 37 om ni vill köpa boken. Den finns i Stockholm.

torparmot

• Västmanland
« Svar #5 skrivet: 22 feb-15 kl 11:21 »
Ta kontakt med biodlarföreningen i där du bor. De vet vem som är bitillsynsman och kan hjälpa till. Då får du också kontakt med människor som har kunskaper. Tyvärr så finns det lurendrejare i den här branschen också. Vissa föreningar har en föreningsbigård där man tillsammans sköter några bikupor. Ett fint och bra tillfälle för nybörjare att se och lära. Ibland ordnas även kurser. Lycka till, det behövs många nya biodlare.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser