Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  låångdraget, hjälp!  (läst 4803 gånger)

skräptanten

  • Jane of all trades
  • Inlägg: 3924
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
SV: låångdraget, hjälp!
« Svar #20 skrivet: 14 apr-15 kl 07:03 »
Det är väl som efter en vanlig killning, att det kommer en blodflytning i ett par veckor efteråt. Helt normalt. Håll ett öga bara så att det verkligen är levrat blod, och det inte börjat få annan färg eller lukta illa, då kan det vara inflammation på gång. Men mtp att du ger henne penicillin är inte risken så stor.
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

Tösen

  • Inlägg: 338
    • Småland
SV: låångdraget, hjälp!
« Svar #21 skrivet: 14 apr-15 kl 09:12 »
Det borde vara helt normalt som ni säger, att det blöder lite från såret på insidan. Det började ju dock igår alltså först tre-fyra dagar efter ingreppet så därför blev jag lite fundersam. På hemgångsråden från veterinären står att flytningar är normalt några dagar efteråt men just blodiga flytningar står inget om, däremot nämns att getter är väldigt känsliga för infektioner i livmodern och att en blödning där kan vara livshotande, inte konstigt att jag blir orolig eller hur :-[
Tempen är fortfarande bra på henne!
Det blir vad du gör det till!

Tösen

  • Inlägg: 338
    • Småland
SV: låångdraget, hjälp!
« Svar #22 skrivet: 14 apr-15 kl 12:09 »
Veterinären ringde mig idag och var nyfiken på hur det har gått! Nu behöver jag inte vara orolig längre för blödningarna är helt normala. Han menar att det nog kommer gå bra eftersom det gjort det så här långt. Härligt med folk som bryr sig!  :-* :-*
Det blir vad du gör det till!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

473 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser