Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  söker frö  (läst 865 gånger)

claesson

  • Inlägg: 4
    • Norge
söker frö
« skrivet: 08 feb-16 kl 09:28 »
Hej, jag söker länkar till bra fröbytarsidor och liknande. Jag letar också äfter korn, råg, vete för att testa att så på en bit jag har plöjt på åkern. Nu snackar vi typ 2 rader a 5 meter, så jag behöver nog inte mer änn 1 deciliter, men om någon skulle vilja avvara och skicka till mig så ta kontakt ( Betalar självklart)vill slippa att köpa stora 25 liters säckar för att bara prova på :) jag söker också äfter tobaks frö - som duger till cigarett / snustobak. Tack!

Kanin-Eva

  • Inlägg: 785
    • Dalarna
SV: söker frö
« Svar #1 skrivet: 08 feb-16 kl 10:24 »
Vad gäller fröbyte så är väl Sesam det naturliga alternativet. Föreningen Sesam jobbar med gamla kulturväxter och varje vår kommer en lista där medlemmarna erbjuder andra medlemmar fröer från den egna fröodlingen.
Lever min dröm på världens vackraste plats med min man, kaniner, hundar, höns och odlingar.

 

kraut

  • Inlägg: 460
    • Skåne
    • postannelund
SV: söker frö
« Svar #2 skrivet: 11 feb-16 kl 09:22 »
Hej, jag söker länkar till bra fröbytarsidor och liknande. Jag letar också äfter korn, råg, vete för att testa att så på en bit jag har plöjt på åkern. Nu snackar vi typ 2 rader a 5 meter, så jag behöver nog inte mer änn 1 deciliter, men om någon skulle vilja avvara och skicka till mig så ta kontakt ( Betalar självklart)vill slippa att köpa stora 25 liters säckar för att bara prova på :) jag söker också äfter tobaks frö - som duger till cigarett / snustobak. Tack!

Hej. Har av vårråg petrus att undvara. Tror även att jag har midsommarråg. Kolla även med nordgen.

Mvh
David


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

714 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser