Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bildtråd - inredning Gäss  (läst 1954 gånger)

moaoliver

  • Inlägg: 198
    • Norrbotten
    • vanacals
Bildtråd - inredning Gäss
« skrivet: 01 jul-07 kl 16:58 »
Nu är vi på gång att få hit våra gäss, och är i spänd förväntan.Har dock kvar att göra deras "stuga" invändigt. Är det nån som kan tipsa på inredning till gäss. Är ju ny på området gäss  :-[. Lägg gärna in bilder, jag behöver inspiration  :)
Försöker ha tro... tro på livets alla goda sidor. Tar del av allt vad naturen har att ge oss. Självhushåll är vårt motto. Djuren, naturen och själen förenat i ett.
  Väver, spinner, syr, stickar och virkar.... växtfärgar och trollar med det vi har.

Potatisblomma

  • Inlägg: 2404
    • Södermanland
SV: Bildtråd - inredning Gäss
« Svar #1 skrivet: 11 mar-08 kl 11:42 »
Hm, nu är det jag som vill ha inspiration!

Kanske moaoliver vill lägga in någon bild på hur det blev?
 ;)  ;D
Landsflykting i storstan...

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Bildtråd - inredning Gäss
« Svar #2 skrivet: 14 mar-11 kl 21:45 »
 8)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

ieenilorac

  • Inlägg: 8434
  • www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Bildtråd - inredning Gäss
« Svar #3 skrivet: 14 mar-11 kl 22:42 »
Man ska enligt min mening ha så lite som möjligt inne i ett gåshus. Ett rede, eller flera om man har ruvvilliga gäss. En matskål så att man kan se till att de går in på kvällen. Strö. Och gässen då, såklart. Vatten serveras lämpligen utomhus, annars får man städa jämt.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

416 gäster, 6 användare (1 dolda)
xaelanar, Anders Flix, simon.arvestrand, LimJans, Palle500

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser