Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Maskin kläckta kycklingar...när kan dom gå ut?  (läst 1430 gånger)

malink82

  • Inlägg: 2
Maskin kläckta kycklingar...när kan dom gå ut?
« skrivet: 02 sep-15 kl 13:36 »
Hej.
Jag har kycklingar på 4 veckor (wyandotte)
Dom är maskin kläckta och har bott inne hela tiden. Dom har ingen värmelampa nu. När kan jag släppa ut dom i hönshuset, (ej ihop med andra höns och dom kommer bo rovdjur säkert!)
Men Behöver dom värmelampa om dom flyttas ut? Hela dagarna el bara nätterna isf?
Tacksam för svar! :)

Torry

  • Inlägg: 931
SV: Maskin kläckta kycklingar...när kan dom gå ut?
« Svar #1 skrivet: 02 sep-15 kl 20:05 »
Värmelampa behövs till kycklingarna är fullt befjädrade lite olika på raser men ca 8 veckor brukar det vara. Jag hade haft lampan på även på dagen kan ju bli ganska ruggigt väder nu på höstkanten. Synd om de skulle bli kalla och sjuka.
//Torry

malink82

  • Inlägg: 2
SV: Maskin kläckta kycklingar...när kan dom gå ut?
« Svar #2 skrivet: 03 sep-15 kl 08:00 »
Tack 😊 Då får dom vara inne ett tag till sen får dom komma ut å så startar jag lampan så får den va igång under hela vintern!
Tack för svar./Malin


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

830 gäster, 7 användare (2 dolda)
xaelanar, GE202, Palle500, Banelinjen, UngJägarn

* Forum

* Om tidningen Åter



- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser